ضرورت رفع مشکلات بافت فرسوده‌ در تهران

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: مالکان ساختمان‌های که در بافت فرسوده‌ قرار دارد، منتظر تجدیدنظر مدیریت شهری هستند و باید گره این موضوع رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب کاشانی، امروز _یک‌شنبه، بیست و نهم خردادماه_ در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: امروز ۲۹ خرداد ۳۱۸ روز از آغاز کار شورای ششم می‌گذرد، همچنین تا آخر شهریور سه ماه مانده است و این مدت فصل ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: حداقل در بافت فرسوده ساختمان‌هایی است‌، که مالکان آن تنها منتظر تجدید نظر و تبدیل سه طبقه به چهار طبقه هستند و حدود ۲۲۸ مورد آن در منطقه ۱۰ مورد بازدید قرار گرفته است. این آمار در ۲۲ منطقه بسیار بیشتر خواهد شد و تنها در منطقه ۱۰ حدود یک هزار خانواده منتظر تعیین تکلیف این موضوع هستند، بنابراین خواهشمند هستم که کمک کنید تا فصل ساخت و ساز نگذشته است، این گره را رفع کنید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: البته اگر عرض کوچه‌ها بیش از شش متر باشد، اجازه افزودن اضافه بنا داده می‌شود و این در حالی است که این ساختمان‌ها در کوچه‌های شش متر و کمتر قرار دارد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در پاسخ حبیب کاشانی، اظهار کرد: شهرداری تذکرات را پیگیری می‌کند و در این زمینه پاسخگو است، اما برخی موارد مانند همین تذکر فراتر از حوزه اختیارات شهردار است. این مشکل برآمده از مصوبه کمیسیون شورای عالی شهرسازی در شورای گذشته است و باید در همان شورای عالی شهرسازی مطرح و رفع شود لذا تلاش می‌کنیم که این طرح را به شورای اسلامی شهر آورده و در شورای عالی شهرسازی آن را عملی کنیم.

کد خبر 582832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.