دوره توجیهی فرآیند اجرای هدایت تحصیلی برگزار می‌شود

اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دوره توجیهی فرآیند اجرای هدایت تحصیلی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت آموزش و پرورش، اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش در اطلاعیه شماره ۱۰ هدایت تحصیلی خطاب به معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق، معاونین آموزش متوسطه مناطق، کارشناسان مشاوره مناطق و کارشناسان آموزش متوسطه اول مناطق اعلام کرد: به منظور اجرای مطلوب هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ و ضرورت آشنایی با نکات مهم و کاربردی؛ دوره توجیهی " فرآیند اجرای هدایت تحصیلی" در روز دوشنبه مورخ ۳۰ /۱۴۰۱/۰۳ ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

همچنین در بخشی دیگر آورده شده است: شایسته است جهت ورود به دوره مذکور از طریق آدرس https//parvaresh.edus.ir/ اقدام کنید.

هدایت تحصیلی راهی برای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف است تا بر اساس آن دانش‌آموزان بتوانند به صورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

رویکرد جدید دستگاه تعلیم و تربیت به هدایت تحصیلی مربوط به سال ۹۵ است که پس از ۲۲ سال، هدایت تحصیلی از پایه دهم به پایه نهم در حالی منتقل شد. پیش از این دانش‌آموزان، پایه اول دوره متوسطه را به طور مشترک طی کرده و در پایه دوم متوسطه به یکی از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌رفتند و در هر کدام از این شاخه‌ها، رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب می‌کردند.

پس از آن و براساس سیاست جدید نظام آموزشی، این روند تغییر کرد و با تدوین و تصویب جدول دروس، گام بعدی در ادامه تحولات سیستم آموزشی ۳ - ۳- ۶ که همانا هدایت تحصیلی بود، آغاز شد

کد خبر 582821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.