ضرورت ایجاد شفافیت در مدیریت شهری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری در دوره گذشته با شعار شفافیت روی بسیاری از اتفاقات سرپوش گذاشته و امروز با بررسی بسیاری از مسائل متوجه می‌شویم شفافیت شعاری بیش نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی امروز _بیست‌ونهم خردادماه_ با تذکری در جریان برگزاری هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره گذشته با شعار شفافیت بر روی بسیاری از اتفاقات سرپوش گذاشته و امروز با بررسی برخی از مسائل متوجه می‌شویم در بسیاری از موارد این شفافیت شعاری بیش نبوده است.

وی با بیان اینکه به تازگی کیفرخواستی برای مدیر عامل سابق شرکت شهروند صادر شده است، گفت: مجموعه شهروند در این پرونده حقوق مردم تهران را پایمال کرد، است و از طرف دستگاه قضا و مدیریت شهری این درخواست وجود دارد تا حقوق مردم تهران را استیفا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مطابق بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که شرکت شهروند در سال ۱۳۹۹ بدون دریافت مجوزهای لازم برای طی مراحل قانونی از جمله توجه نکردن به مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، رعایت نکردن ضوابط و مقررات قانون تجارت و اداره ثبت شرکت‌ها و ثبت مالکیت‌های معنوی و رعایت نکردن آئین‌نامه مالی و مالیاتی شهرداری تهران این برند را به ارزش سه میلیارد تومان واگذار کردند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش برند شهروند از نظر کارشناس رسمی دادگستری و کیفرخواست تنظیم شده حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: خواستار اعلام جرم علیه مدیران وقت شهروند هستم.

آخوندی تصریح کرد: در سال ۸۸ نامه‌ای از طریق شورای اسلامی شهر ارسال شد که به موجب آن هر گونه تغییر در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران وابسته به تأیید شورای اسلامی شهر است و در موضوع واگذاری برند شهروند این امر رعایت نشده و به نظر می‌رسد که اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل وقت در ضایع کردن، حقوق مردم تهران مقصر هستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تذکرم به شهردار این است که علیه مدیران وقت شرکت شهروند اقامه دعوا انجام شود، در مرحله بعد اعضای هیئت مدیره این شرکت تغییر کنند که هنوز در دوره جدید بعد از گذشت چند ماه در سمت خود باقی ماندند، همچنین افرادی که در این ماجرا دخیل بودند، باید پاسخگو باشند.

کد خبر 582819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.