ضرورت توجه به مرمت بناهای تاریخی در مدیریت شهری

رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع تخریب حوض خانه استاد لرزاده در کمیته گردشگری و میراث فرهنگی پیگیری و مشخص شد، تخریب با نظر کارشناسی و در جهت حفظ بنا بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد علوی، امروز- یکشنبه، بیست‌ونهم خردادماه_ در ابتدای جلسه هفتاد و یکم این شورا در تذکراتی به موضوع باغ کتاب، خانه استاد لرزاده و ضبط کلیپ در بهشت حضرت زهرا (س) پرداخت و اظهار کرد: در گذشته نیز طی تذکری موضوع بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از ۹ سینمای باغ کتاب را مطرح کرده بودم.

وی با بیان اینکه تاکنون شهرداری تهران در این خصوص پاسخی نداده است، ادامه داد: حیف است که سرمایه‌های شهر بدون استفاده باشد، بهتر است با شروع تابستان بهره‌برداری از سینماها آغاز شود تا شهروندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تخریب حوض خانه استاد لرزاده، تصریح کرد: موضوع در کمیته میراث فرهنگی و گردشگری پیگیری و مشخص شد تخریب با نظر کارشناسی و در جهت حفظ بنا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این تخریب یک‌بار نیز در زمان حیات مرحوم لرزاده انجام شده بود، حوض و باغچه سبب نم کشیدگی ساختمان شده است، بنابراین هر دو برای اصلاح و مرمت تخریب شد، در کمیته میراث فرهنگی و گردشگری نظارت بر این موضوع انجام می‌گیرد تا حوض و باغچه به شکل قبلی ساخته شود.

عضو شورای شهر تهران در مورد تذکری به موضوع کلیپ بهشت حضرت زهرا (س) پرداخت و گفت: شهرداری و سازمان بهشت حضرت زهرا (س) توضیحاتی دادند، اما بهتر است مراقبت کنیم تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد که بخواهیم توضیح دهیم.

کد خبر 582808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.