کاهش بیش از ۸۰ درصدی کانون‌های تجمع جوندگان موذی در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از کاهش ۸۰ درصدی کانون‌های تجمع جوندگان موذی در این کلان‌شهر طی پنج سال گذشته خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت کنترل و مقابله با جوندگان موذی موجود در سطح شهر به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی و بیماری‌های قابل انتقال از طریق جوندگان به انسان، مقابله اصولی با جوندگان موذی یکی از برنامه‌های مدیریت شهری است که در این راستا تاکنون اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر در کلان شهر مشهد از روش مبارزه تلفیقی که شامل محدودسازی غذا، آب و زیستگاه جوندگان و استفاده از طعمه‌های همسو با محیط زیست و بی‌خطر برای انسان استفاده می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: آموزش نیروهای کارگری خدمات شهری برای مقابله با جوندگان موذی به میزان ۴۵۰ نفر ساعت در سال گذشته انجام شد و در سال جاری نیز آموزش‌های به‌روز و علمی به نیروهای خدمات شهری ارائه خواهد شد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد در سال گذشته برای مبارزه‌های تلفیقی با جوندگان بیش از هزار کیلوگرم طعمه مخصوص استفاده شده است که یکی از مهم‌ترین خصوصیات این طعمه‌ها بی‌خطر بودن برای انسان و همسو بودن با محیط زیست را با جانمایی در مکان‌های شناسایی شده و پرتردد جوندگان نقش قابل توجهی در کنترل و کاهش جمعیت آنها داشته است.

نجفی اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته طی پنج سال گذشته، کانون‌های تجمع جوندگان موذی در کلان‌شهر مشهد کاهش بیش از ۸۰ درصدی داشته و به ۱۰ کانون رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود با رعایت بهداشت معابر شهری و جلوگیری از تخلیه زباله‌های حاوی مواد غذایی و خوراکی در جوی‌ها و کانال‌های شهری به کاهش دسترسی جوندگان به منابع غذایی و در نهایت کنترل جمعیت آنها کمک کنند و در صورت مشاهده هرگونه کانون تجمعی جوندگان در سطح شهر موارد را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد اعلام کنند تا در اسرع وقت نسبت به پاکسازی نقاط مورد نظر اقدام شود.

کد خبر 582796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.