سرنوشت مبهم ۱۱ ساختمان تاریخی پادگان ۰۷

شهردار خرم‌آباد گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب ساختمان‌های تاریخی پادگان ۰۷، چنان‌چه توجه جدی به استحکام این بناها نشود، شاهد تخریب آن‌ها خواهیم بود.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به سرنوشت ساختمان‌های میراثی پادگان ۰۷، اظهار کرد: پادگان ۰۷ خرم‌آباد در مرکز شهر واقع شده است، ۱۱ ساختمان تاریخی به مساحت ۵۹۲۰ مترمربع در آن وجود دارد و چنان‌چه توجه جدی به این ساختمان‌ها نشود، شاهد تخریب آن‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه شهرداری اقدام به ساماندهی ساختمان‌های پادگان کرده است، افزود: اختلاف میان ارتش و سازمان میراث فرهنگی بر سر این ۱۱ ساختمان تاریخی، سرنوشت خوبی برای آن‌ها رقم نمی‌زند.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: زمانی‌که تفاهمنامه‌ای میان شهرداری و ارتش منعقد شد، باید وضعیت ۱۱ ساختمان موجود در پادگان نیز مشخص می‌شد؛ با این وجود تکلیف این بناها هنوز مشخص نشده است.

فتوحی تصریح کرد: این بناها باید به مالکیت میراث فرهنگی یا شهرداری درمی‌آمد، اما این مهم مورد بی‌توجهی قرار گرفت و ساختمان‌ها هنوز هم در مالکیت ارتش است؛ بنابراین نیاز است سازمان میراث فرهنگی با استفاده از اختیارات قانونی خود بر این ساختمان‌ها نظارت کند.

وی تاکید کرد: درحال‌حاضر مالک پادگان ۰۷ و ساختمان‌های آن ارتش است؛ بنابراین باید از این بناها نگهداری کند و میراث فرهنگی نیز نقش نظارتی خود را انجام دهد، اما تا به امروز این دو ارگان به نتیجه نرسیده‌اند تاجایی‌که کار به مراجع قضائی کشیده شده است.

کد خبر 582758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.