ترویج تردد سبز در سیدنی با اجرای پیاده‌راه‌سازی

مدیران سیدنی، بزرگ‌ترین شهر استرالیا و قاره اقیانوسیه، یکی از خیابان‌های اصلی مرکز شهر را به پیاده‌راهی عظیم تبدیل کرده‌اند؛ به این امید که تردد سبز را بیش از پیش گسترش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تبدیل یکی از خیابان‌های اصلی مرکز شهر سیدنی به یک پیاده‌راه، بخشی از یک پروژه عظیم بوده که هزینه ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار را در بر داشته است. در پروژه اصلی قرار است بیش از ۹ هزار متر مربع از فضاهای عمومی در مرکز شهر به پیاده‌راه تبدیل شود تا مردم بتوانند در آن‌ها به عبور و مرور و صرف غذا بپردازند.

تبدیل یکی از خیابان‌های بزرگ مرکز شهر به پیاده‌راه در مجموع هزینه‌ای حدود هشت میلیون و ۱۰۰ هزار دلار را در پی داشت که دولت محلی پرداخت یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار از آن را به عهده گرفت و هفت میلیون دلار را نیز دولت استرالیا پرداخت کرد. از این پس، ساکنان سیدنی می‌توانند با امینت خاطر تمام به پیاده‌روی در یکی از بزرگ‌ترین معابر شهر بپردازند که تا پیش از این خیابانی بسیار شلوغ و پرترافیک بود و سوانح خیابانی زیادی در آن رخ می‌داد.

ترویج تردد سبز در سیدنی با اجرای پیاده‌راه‌سازی

علاوه بر این، اخیراً ایده‌ای به نام Gehl در بزرگ‌ترین شهر استرالیا اجرا شده که بر اساس آن قرار است تا سال ۲۰۳۰، معماری و طراحی شهری با بهبود قابل‌توجهی مواجه شود و به پایداری بیشتر شهر کمک کند. ترویج تردد سبز یکی از مهم‌ترین اهداف این رویکرد به حساب می‌آید که برای تحقق آن، مدیران در نظر دارند، بسیاری از خیابان‌های سراسر سیدنی را به پیاده‌راه تبدیل کنند و در واقع، از معابر شهری، فضاهایی عمومی برای مردم به وجود آورند.

تاکنون، George Street که یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر به حساب می‌آید، به طور کامل به پیاده‌راه تبدیل شده است و در آن، مردم به دور از هیاهوی شهر به گذراندن اوقات فراغت، صرف غذا و برقراری ارتباط اجتماعی با یکدیگر می‌پردازند. افزایش روزمره شلوغی و ترافیک در سیدنی، تبدیل خیابان‌های بیشتر شهر را به پیاده‌راه به یک ضرورت تبدیل کرده است که البته مدیران از پیاده‌سازی آن در آینده نزدیک خبر داده‌اند، ضمن این‌که هم‌اینک نیز بسیاری از معابر شهر در حال تبدیل به فضاهای عمومی برای مردم است.

شهردار سیدنی استدلال کرده است که پاندمی کرونا اهمیت ایجاد خیابان‌های دوستدار مردم، فضاهای جدید برای تجارت و گسترش جاذبه‌های گردشگری را برای رعایت فاصله اجتماعی بیش از پیش به تصویر کشید که در این راستا، تبدیل معابر شهری به پیاده‌راه می‌تواند تا حد زیادی این نیاز را تحقق ببخشد.

ترویج تردد سبز در سیدنی با اجرای پیاده‌راه‌سازی

کد خبر 582755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.