برگزاری بیش از ۳۳ هزار جلسه دادرسی الکترونیک در ۲ ماهه ابتدایی سال جاری

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: در دو ماهه ابتدایی سال‌جاری بیش از ۳۳ هزار جلسه دادرسی به‌صورت الکترونیک با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین در دادگاه‌های کشور برگزار شده است. برگزاری این جلسات باعث کاهش هزینه‌های مردم می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدکاظمی‌فرد با بیان اینکه در دو ماهه ابتدایی سال‌جاری بیش از ۳۳ هزار جلسه دادرسی الکترونیک برگزار شده است، اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی قوه قضائیه بخشی از جلسات دادرسی به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود. جلسات دادرسی الکترونیک باعث تسریع و تسهیل در خدمت‌رسانی بهتر به مردم، رعایت حقوق شهروندی و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه گسترش فناوری‌های نوین باعث می‌شود خدمات به مردم آسان‌تر و ارزان‌تر ارائه شود، گفت: جلسات دادرسی الکترونیک طی دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت مدت مشابه در سال گذشته رشد ۹۲ درصدی رشد داشته و با اقدامات انجام شده، امکان برگزاری این نوع دادرسی در تمام کشور مهیا شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد: هوشمندسازی قوه قضائیه با هدف دسترسی آسان مردم به خدمات قضائی انجام شده است و بهره‌گیری از این خدمات از سوی مردم باعث کاهش هزینه‌های آنان می‌شود.

منبع: میزان

کد خبر 582734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.