لزوم جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان، فعالان اجتماعی و مردم باید جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود را در دستور کار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه، بیست‌ونهم خردادماه_ در نطق میان‌دستور چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به اصفهان، اظهار کرد: بنا به گفته رئیس‌جمهور جاری شدن زاینده‌رود از سراب تا پایاب، خواسته به‌حق مردم اصفهان است که در این سفر به آن پرداخته شد.

وی با بیان اینکه مردم استان اصفهان از نتایج این سفر به خوبی بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: آب یکی از مهمترین چالش‌های استان اصفهان است، در این راستا اصلی‌ترین خواسته مردم این خطه، جاری شدن زاینده‌رود است که به تبع آن مسئله آب نیز حل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نگاه به مسئله آب، بدون در نظر گرفتن زاینده‌رود به مثابه مداوای تب یک بیمار بدون پرداختن به عامل ایجاد تب است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌صدایی تمام مسئولان و نمایندگان در شورای اداری استان نکته دیگر در این خصوص است، به طور یقین این هم‌صدایی نیازمند پیگیری‌های بعدی هم است.

کلاهدوزان با تاکید بر اینکه مسئولان، فعالان اجتماعی و مردم باید جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود را در دستور کار داشته باشند، گفت: سال‌ها است جاری شدن زاینده‌رود مسئله اصلی این خطه بوده، به گونه‌ای که به صورت یک آرزو درآمده است و مسئولان در کشور نسبت به این آرزو ادای احترام می‌کنند.

نفس اصفهان به شماره افتاده است

وی اظهار کرد: لازم است اثرات خشکی زاینده‌رود برای تمام کشور تبیین شود، از تمام هم‌میهمانان درخواست دارم که ایران را بدون اصفهان تصور کنند، زیرا شاهرگ حیاتی اصفهان زاینده‌رود بوده است و خواهد بود، اما طی این سال‌ها نفس اصفهان به شماره افتاده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان و زاینده‌رود را باید فراتر از یک مسئله قومی و استانی دید، در واقع این مهم باید تبدیل به مسئله‌ای کشوری شود.

وی با گرامیداشت یاد شهید چمران، تصریح کرد: در سالروز شهادت این مرد خدا باید به ابعاد وجودی وی پرداخت؛ شهید چمران الگویی مناسب برای تمام مسئولان و خادمان مردم است.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: شهید چمران یکی از نخبگانی بود که علاوه‌بر تخصص، تدبیر سیاسی و نظامی نیز داشت و از سوی دیگر شخصی عارف و منحصربه‌فرد بود و به عبارتی تنها خدا را می‌دید و برای خدا کار می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که خداوند جمیع صفت‌ها را در خود دارد و در عین رحمان بودن قهار است، می‌توان نتیجه گرفت اگر کسی سعی کند جلوه‌گر خدا در جهان باشد باید تمام صفات خدا را منعکس کند، شهید چمران نیز این گونه بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: شهید چمران زمانی در جبل‌عامل با فرزندان شهدای لبنان زندگی می‌کرد و مانند پدری مهربان جلوه رحمانیت خداوند بود، در حالی که در محاصره سوسنگرد، رزمنده‌ای بود که به خاطر خدا می‌جنگید، وی الگوی مناسبی برای جوانان این سرزمین است و امیدواریم به جوانان امروز نیز معرفی شود.

کد خبر 582732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.