طرح شناسایی ساختمان‌های ناامن در پره‌سر

شهردار پره‌سر از اجرای طرح شناسایی ساختمان‌های ناامن در این شهر خبر داد.

پژمان اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس نامه و دستورالعمل ابلاغی سازمان بازرسی استان گیلان و دادستان به شهرداری پره‌سر، ساختمان‌های ناامن در سطح این شهر باید شناسایی و ایمن‌سازی شود.

وی افزود: ساختمان‌های ناامن در مقابل بارهای ثقلی و زلزله در شهر پره‌سر توسط یک کارشناس فنی شهرداری به همراه اکیپی از سازمان نظام مهندسی شناسایی می‌شود و به مالکان آن‌ها اخطارهای لازم داده خواهد شد تا نسبت به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی بنای خود اقدام کنند.

شهردار پره‌سر خاطرنشان کرد: چنان‌چه ساختمان‌ها با مصالح سنتی و آجرهای قدیمی خوب احداث شود در برابر زلزله‌های پنج تا شش ریشتری مقاوم است.

اکبری با بیان اینکه ساختمان‌های که به صورت کاملاً مهندسی احداث می‌شود در برابر زلزله شش‌ونیم تا هفت ریشتری مقاوم است، خاطرنشان کرد: در ایران تنها ساختمان‌های بیمارستان، آتش‌نشانی، سازمان مدیریت بحران و مراکز حساس در برابر زلزله‌های شدید مقاوم ساخته می‌شود و سایر ساختمان‌ها به نحوی احداث می‌شود که در زمان وقوع زلزله، تلفات جانی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر همه ساختمان‌ها در برابر زلزله کاملاً ایمن احداث شود، هزینه ساخت‌وساز در کشور تا دو برابر افزایش می‌یابد؛ بنابراین نیاز نیست انباری محل نگهداری کاه و مرغداری مانند بیمارستان مستحکم ساخته شود، زیرا مالک یک واحد تولیدی مانند مرغداری که از محل تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ در سال ۵۰۰ میلیون تومان درآمد دارد، برایش مقرون به صرفه نیست که ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بنای خود هزینه پرداخت کند.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوان‌شهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 582694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.