نگاه معاون اجرایی رئیس‌جمهور به موضوع آب قومیتی بود

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص سخنان معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مطالبه اصلی مردم اصفهان برای آب، توضیحاتی را ارائه داد.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زحمات افرادی که سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه را به اصفهان فراهم کردند و جدیت لازم را در راستای مطرح کردن مشکلات و مطالبات داشتند، قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مدیریت استان برای نشان دادن مسائل اصلی اصفهان، همت زیادی گماشت، گفت: برنامه‌ها و دیدارهای رئیس‌جمهور کم‌نظیر بود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به دنبال آن بودیم که ندای مشترکی را از مجموعه مردم اصفهان، نخبگان دانشگاهی و سایر سطوح، به ویژه مدیران استانی در زمینه آب داشته باشیم که محقق شد.

وی افزود: در کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر توانستیم یک وفاق عمومی را در سطح جامعه ایجاد کنیم که در نهایت منجر به بلند شدن صدای واحد آب به عنوان مطالبه اصلی شد.

نادرالاصلی اضافه کرد: مسئله آب و جاری شدن زاینده‌رود از سراب تا پایاب را در وفاق عمومی به منصه ظهور رساندیم و تمام گفت‌وگوها نیز به این موضوع ختم شد.

وی بیان کرد: در جریان سفر رئیس‌جمهور اتفاقی در جلسه شورای اداری استان پیش آمد و سخنی مطرح شد که برخلاف اهداف عمومی مردم اصفهان بود و از زبان معاون اجرایی رئیس‌جمهور تحت عنوان شعری خوانده شد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مواضع صولت مرتضوی، براساس چند ۱۰ سال تجربه در کشور نبود و بحث قومیت روی ۴۰ سال سابقه‌اش تأثیر گذاشته بود و نتوانست نگاه قومیت خود را پنهان کند.

وی با بیان اینکه سخنان معاون اجرایی رئیس‌جمهور در اصفهان ناشی از فهم کوتاه سیاسی و اجتماعی بود که نتوانست خود را در این فضا کنترل کند و مواردی را به مردم اصفهان نسبت داد که در شأن مردم این شهر نبود، گفت: صولت مرتضوی شعری مبنی بر «چون دخالت نیست خرج آهسته باید» را خواند که زیرکانه انتخاب شده و هیچ اشاره‌ای به رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم اصفهان نکرده بود.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: لازم است بدانیم دخل اصفهان به سابقه و پیشینه اصفهان بازمی‌گردد، اما معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گزارش خود به همه چیز، به جز رشادت‌ها و ایثارگری‌های اصفهان اشاره کرد، حتی زمانی که شهر آن‌ها در محاصره تفکرات الحادی بود، اصفهانی‌ها با رشادت‌های خود باعث نجات منطقه از این تفکرات شدند.

وی تصریح کرد: معاون رئیس‌جمهور به این اقدامات اشاره نداشت و چنین گفته‌ای حق نبود؛ امیدواریم معاون رئیس‌جمهور به طور رسمی از مردم اصفهان عذرخواهی کند و بگوید آنچه که مطرح شده براساس برداشتی نادرست بوده است‌.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به موضع مرتضوی، اعتراض داشتند و اعتراض خود را به حضور وی رساندند؛ اگر معاون اجرایی ریاست‌جمهور عذرخواهی نکند، بی‌شک در فضای مختلف مدیریت و رسانه کشور، این قضیه را پیگیری می‌کنیم و از حق و حقوق شهروندان نخواهیم گذشت.

وی افزود: مقام عالی استان، استاندار اصفهان نیز در مقابل سخنان معاون اجرایی ریاست‌جمهور نسبت به زاینده‌رود باید واکنش نشان می‌داد.

کد خبر 582691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.