۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۲
بی‌مهری به مهرنشینان خوانسار

نبود تاکسی یکی از مشکلات و دغدغه‌های جدی ساکنان مسکن مهر خوانسار است که در برخی فصول سال به اوج می‌رسد؛ این موضوع به معضلی نافرجام تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال‌ها قبل که اجرای طرح مسکن مهر بر سر زبان‌ها افتاد و اقدام‌های گسترده‌ای برای اجرای این طرح انجام شد، بخش قابل‌توجهی از قشرهای کم‌درآمد جامعه امیدوار شدند که از رهاورد اجرای چنین طرحی خانه‌دار می‌شوند و کابوس اجاره‌نشینی دست از سرشان برمی‌دارد. اگرچه تعداد زیادی با اجرای این طرح صاحب‌خانه شدند، اما پس از گذشت سال‌ها از اجرای طرح مسکن مهر، گویا قرار نیست مشکلات آن به پایان برسد.

یکی از مشکلات شهروندان ساکن مسکن مهر خوانسار، نبود خط ویژه اتوبوس و تاکسی است که آرامش و امنیت ساکنان را با اخلال مواجه ساخته و دسترسی آنان را به مرکز شهر دشوار کرده است.

ضروری‌ترین زیرساخت هر منطقه امکانات حمل‌ونقلی است؛ با این وجود تاکسی‌های درون‌شهری و اتوبوس در محدوده مسکن مهر خوانسار تردد ندارد و ساکنان ناچار به استفاده از آژانس هستند که امنیت کافی ندارد و کرایه آن نیز گران است.

ساکنان مسکن مهر شهرستان خوانسار برای تأمین مایحتاج روزانه خود، مجبور به رفت‌وآمد میان مرکز شهر و محل سکونت خود هستند که این مسئله بار مالی زیادی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

تردد تاکسی‌ها در کوچه‌های مسکن مهر دشوار است

زهرا اورعی یکی از ساکنان مسکن مهر می‌گوید: کوچه و خیابان‌های مسکن مهر خوانسار، خاکی است و وعده آسفالت کوچه‌ها هنوز عملی نشده است. با توجه به نبود آسفالت رانندگان تاکسی با این وضعیت تمایلی به ارائه سرویس ندارند.

وی می‌افزاید: رفت‌وآمد دانش‌آموزان به مدرسه با مشکل انجام می‌شود، چراکه پرداخت هزینه سرویس مدارس در توان برخی خانواده‌ها نیست.

معایب مسکن مهر برطرف شود

احمد محمدی، یکی دیگر از ساکنان مسکن‌مهر خوانسار از نبود فضای‌سبز و پارک بازی کودکان گلایه دارد و تاکید می‌کند: مسکن مهر معایبی دارد که باید برطرف شود و از شهرداری و شورای اسلامی شهر تقاضای رسیدگی داریم.

وی با بیان اینکه ایجاد خط اتوبوس‌رانی برعهده شهرداری است، ادامه می‌دهد: برای رفتن به مرکز شهر با مشکل نبود تاکسی مواجه هستیم، کرایه آژانس گران است و در توان مالی خانواده‌ها نیست که هر روز از آژانس استفاده کنند.

این شهروند ساکن مسکن مهر خاطرنشان می‌کند: اجاره بهای خانه و خرید مسکن در مرکز شهر خوانسار بالا است و شهروندان مجبور هستند در این محله مسکن اجاره یا خرید کنند.

مهدی مخالفی از دیگر ساکنان مسکن مهر با انتقاد از سرویس‌دهی تاکسی‌ها در این محله، می‌گوید: مسکن مهر ایستگاه تاکسی ندارد و اهالی محل مجبور هستند برای رسیدن به نخستین ایستگاه تاکسی، کیلومترها راه را با پای پیاده بروند تا به ایستگاه تاکسی برسند.

وی تصریح می‌کند: مسکن مهر شهر خوانسار از مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر است که فاقد امکانات زیرساختی است، نیاز است شهرداری برای تأمین رفاه حال شهروندان نسبت به راه‌اندازی ایستگاه تاکسی و فعالیت سه تاکسی به صورت مستمر اقدام کند.

راه‌اندازی خط جدید اتوبوس در محله

مهدی احمدی، شهردار خوانسار در این خصوص می‌گوید: مسکن مهر خوانسار دارای ۷۰۰ واحد مسکونی است، شهرداری با توجه افزایش جمعیت ساکنان مسکن مهر و خدمت‌رسانی بهتر در نظر دارد خط جدید اتوبوس راه‌اندازی کند.

وی از نصب ایستگاه تاکسی در منطقه مسکن مهر خبر می‌دهد و می‌افزاید: ساماندهی حوزه حمل‌ونقل درون شهری یکی از اولویت‌های شهرداری خوانسار است.

شهردار خوانسار تاکید می‌کند: شهرداری در نظر دارد در منطقه مسکن مهر، ضمن ایجاد فضای سبز شهری برای بازی کودکان در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع پارک احداث کند.

احمدی با بیان اینکه پیش‌بینی اعتبار آسفالت معابر و خیابان‌های مسکن مهر سه میلیارد تومان است، خاطرنشان می‌کند: عملیات جدول‌گذاری و آسفالت معابر مسکن مهر خوانسار با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان به زودی اجرا می‌شود و درحال‌حاضر در حال مناقصه و انتخاب پیمانکار هستیم.

کمبود مسافر و به صرفه نبودن خدمات‌دهی برای شرکت‌های حمل‌ونقل

احمدرضا زینعلی، معاون حمل‌ونقل شهرداری خوانسار اظهار کرد: درحال‌حاضر ۱۳ دستگاه تاکسی در محدوده مسکن مهر به ساکنان این محله سرویس‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه ساکنان این شهرک از خدمات آژانس نیز بهره‌مند هستند، افزود: شهرداری برای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان ساکن در این محله از مینی‌بوس و بعضی مواقع اتوبوس استفاده می‌کند.

معاون حمل‌ونقل شهرداری خوانسار خاطرنشان کرد: یکی از مسائل و مشکلات تاکسیرانان، کمبود مسافر و مقطعی بودن برگشت از میدان امام به سمت شهرک مسکن مهر است و تعدادی از اهالی مجبور هستند به صورت دربست از خدمات تاکسیرانی استفاده کنند.

زینعلی گفت: شهرداری با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تردد ساکنان مینی‌بوس در نظر گرفته است و سعی دارد برای رفاه حال شهروندان از ظرفیت‌های این بخش استفاده کند، اما ادامه‌دار بودن روند سرویس‌دهی منوط‌به صرفه اقتصادی برای شرکت و رانندگان است.

برای راه‌اندازی خطوط حمل‌ونقل برنامه‌ریزی کرده‌ایم

عبدالخالق شریعتی، رئیس شورای شهر خوانسار اظهار می‌کند: مسکن مهر خوانسار به دلیل کم‌لطفی‌ها پس از گذشت ۱۲ سال، مشکلات زیرساختی فراوانی دارد که یکی از این مشکلات نبود خطوط تاکسی است.

وی می‌افزاید: تا قبل از تعطیلی مدارس، اتوبوس شهرداری در منطقه مسکن مهر برای رفاه حال دانش‌آموزان فعال بود، اما با تعطیلی مدارس از خردادماه اتوبوس شهرداری دیگر فعال نیست. با کاهش تعداد مسافران تردد تاکسی‌ها نیز محدود شده است، اما شورای شهر و شهرداری به منظور تأمین رفاه شهروندان منطقه و فعالیت تاکسی‌ها، برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار می‌گوید: ۶۰ درصد واحدهای مسکن مهر خالی از سکنه است، بیشتر ساکنان وسیله ایاب‌وذهاب ندارند و برای رفتن به مرکز شهر نیاز به تاکسی دارند.

شریعتی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اجرای زیرساخت‌های این منطقه از جمله زیرسازی، آسفالت و جدول‌کشی، آسفالت و لکه‌گیری را در دستور کار قرار داده است، تصریح می‌کند: با صرف یک میلیارد تومان، آسفالت ورودی منطقه مسکن مهر اجرا شده است، شورای اسلامی شهر در دوره ششم و در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، چهار میلیارد تومان اعتبار به زیرسازی و آسفالت معابر مسکن مهر تخصیص داده است.

وی از جانمایی زمین برای احداث پارک در منطقه مسکن خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: شورای اسلامی شهر در دوره ششم برای رفاه حال شهروندان مسکن مهر برنامه‌ریزی کرده است، در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی برگزار شد، مشکلات مسکن مهر مطرح و تصمیماتی در این خصوص گرفته شده است.

کد خبر 582684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.