وزیر نیرو استیضاح می شود؟

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: نباید تنها عملکرد وزارت نیرو را در این خلاصه کنیم که آب اصفهان را تامین کند و در زاینده‌رود آب جاری باشد. وزارت نیرو برنامه‌های دیگری هم داشته است.

حسین محمدصالحی دارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سفر رئیس جمهور به استان اصفهان اظهار کرد: مدیران استانی طی یک سال گذشته نتوانستند برنامه درست و منسجمی در جهت محرومیت‌زدایی و مسائل و مشکلات شهر و اطراف استان اصفهان داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به صحبتی که رئیس جمهور کرد هنوز برخی از مدیران در سمت‌های خود باقی ماندند و برخی از مدیران توانمند برکنار شدند که این شیوه درستی نیست و باید گفت متأسفانه عملکرد در این حوزه ضعیف بوده است.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوبین میاندشت در مجلس تصریح کرد: با توجه به مجموع مشکلاتی که وجود دارد اینکه تنها دغدغه مدیران استان تأمین آب کشاورزان شرق باشد قطعاً مناسب‌تر از این پاسخ نیست که وزیر نیرو بگوید با توجه به خشکسالی‌ها هیچ برنامه‌ای برای زاینده‌رود نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان اصفهان تا چه میزان به سمت استیضاح وزیر نیرو پیش خواهند رفت؟ افزود: نباید تنها عملکرد وزارت نیرو را در این خلاصه کنیم که آب اصفهان را تأمین کند و در زاینده‌رود آب جاری باشد وزارت نیرو برنامه‌های دیگری هم داشته است که معتقدم نظر نمایندگان اصفهان بر استیضاح وزیر نیرو نیست.

محمدصالحی ادامه داد: زمانی که مسائل و مشکلات کشوری به خوبی پیش نرفته باشد باید استیضاح مطرح شود، بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد، اما ممکن است نظر نمایندگان بر این باشد که اگر اتفاقی در حوزه آب زاینده‌رود و صرفاً برای اصفهان و شرق این استان رخ ندهد استیضاح صورت بگیرد.

با وجود برکات ویژه رضایت کافی از سفر رئیس جمهور نداشتم

وی اظهار کرد: پیش‌تر در هیئت دولت هم مطرح کردیم اینکه رئیس جمهور در سفرهای استانی بودجه در اختیار پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و بالاتر اختصاص می‌دهد اقدام درستی نیست، باید گفت بسیاری از مناطق محروم و دوردست‌تر این پروژه‌ها را هم نداشتند که بتوانند به بهره برداری برسانند به موجب این باور تقسیم اعتبارات در مراکز برخوردارتر بیشتر بوده از این رو رضایت کافی از سفر رئیس جمهور ندارم البته برکات خاص خود را داشت.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوبین میاندشت در مجلس خاطر نشان کرد: رئیس جمهور تنها به مناطقی که مشکل کشاورزی و آب زاینده رود وجود داشت، سفر کرد این در حالی است که باید با بالگرد مناطق فریدون‌شهر، چنارود و چادگان و وضعیت زندگی مردم را از نزدیک می‌دید که حتی نیازهای اولیه آنها رفع نمی‌شود.

وی یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری به اصفهان وزیر نیرو به شهرستان‌های حوزه انتخابیه ما سفر کرد، اما زمان حضور وزیر به عنوان نماینده رئیس جمهور در این شهرستان‌ها بسیار اندک بود و با حداقل ساعات در مناطق محروم حضور پیدا کرد که مورد اعتراض همه مردم قرار گرفت.

محمدصالحی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه این‌گونه رفتارها اعتماد عمومی مردم را نسبت به دولت خدشه‌دار می‌کند، تصریح کرد: در این برهه مردم حساب دولت را جدای از نظام نمی‌دانند، اما این موضوع را هم به این حساب نمی‌گذارند که کوتاهی و یا قصدی وجود داشته است از این رو باید رئیس جمهور برای استانی با چهار شهرستان و استانی با ۲۸ شهرستان تفاوت قائل می‌شد و زمان بیشتری در اصفهان حضور پیدا می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار داشتند دیدار نمایندگان رئیس جمهور بیشتر باشد که این اتفاق نیفتاد و فرصت‌ها حداقل بود به نظرم با این وجود نگاه دولت باید به این سمت‌وسو باشد که نارضایتی‌های مردم در شهرستان‌های دور دست‌تر بیشتر برآورده شود. اگر نارضایتی مردم نسبت به دولت تشدید شود در نبود موفقیت‌های آتی دولت تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 582675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.