طوفان و گرد و خاک در شرق/ بارش و باد در شمال

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ امروز و فردا در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک داریم و دوشنبه سی‌ام خردادماه این وضعیت در دامنه شرقی البرز و نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا، صادق ضیائیان در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و فردا در ارتفاعات گیلان، مازندران و خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق داریم.

وی افزود: این شرایط جوی روز دوشنبه در برخی نقاط خراسان شمالی و رضوی، همچنین ارتفاعات غربی سمنان و شرق استان تهران در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز و فردا در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک داریم و دوشنبه سی‌ام خرداد این وضعیت در دامنه شرقی البرز و نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان، در دو روز آینده، تصریح کرد: در پی وزش باد شدید و گرد و خاک اختلال در تردد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا توصیه می‌شود اجتناب از سفرهای غیر ضروری، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای همه گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک و اجتناب از فعالیت‌های کویرنوردی در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: سه‌شنبه سی‌ویکم خردادماه در ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و چهارشنبه یکم تیر در ارتفاعات کرمان این وضعیت ادامه دارد.

ضیائیان با بیان اینکه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود، تاکید کرد: بعدازظهر سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نوار غربی کشور پدیده گرد و خاک خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت، گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۸ و ۲۵ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده، شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: خبر آنلاین

کد خبر 582670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.