افزایش مالیات در شرایط رکود اقتصادی گلایه اصناف را در پی داشته است

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: انتظار اصناف و بازاریان شهرستان لنجان از سازمان امور مالیاتی این است که در وضعیت دشوار کسب‌وکار که متاثر از تورم بالا در کشور است، همکاری و تعامل بیشتری با اصناف که همواره یار و یاور دولت و نظام در همه مقاطع حساس بوده‌اند، داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدجواد نورانی در جمع مسئولان شهرستان لنجان، اظهار کرد: اصناف و بازاریان شهرستان لنجان همواره در عملکرد مالیاتی خود شفاف بوده و سلامت مالیاتی و پرداخت به موقع آن بر اساس قانون را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه در شرایط رکود اقتصادی شاهد افزایش مالیات بودیم، افزود: انتظار اصناف و بازاریان شهرستان لنجان از سازمان امور مالیاتی آن بوده که وضعیت دشوار کسب و کار که متأثر از تورم بالا در کشور است را درک کرده و همکاری و تعامل بیشتری با اصناف که همواره یار و یاور دولت و نظام در همه مقاطع حساس مختلف بوده‌اند، داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: بازنگری مجدد ضرایب فعالیت بازاریان یکی از مطالبات اصناف به‌شمار می‌آید که امیدوار هستیم این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در راستای کاهش بیشتر ضرایب فعالیت انجام شود.

نورانی اضافه کرد: قبل از هرگونه اقدام نیاز بود برای آگاه سازی اصناف با قوانین جدید نظام مالیاتی باید به سمت آموزش گام برداشته می‌شد تا این افراد با رویکرد جدید که مبتنی بر داده، اطلاعات و تعیین درآمد مشمول مالیات با تکیه بر اطلاعات دستگاه‌های کارت‌خوان، اطلاعات صورت معاملات فصلی و تراکنش‌های بانکی است آشنا شوند.

وی تصریح کرد: اگر امروز شاهد گلایه‌مندی اصناف در خصوص اخذ مالیات از تراکنش‌های دستگاه‌های کارت‌خوان در واحدهای صنفی هستیم، به این دلیل است که هیچ آموزش و اطلاع‌رسانی درباره چگونگی اخذ مالیات به اصناف داده نشده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: در بسیاری مواقع اصناف مبلغی که در حساب مربوط به دستگاه کارت‌خوان خود که در واحد صنفی است دارند که مربوط به مباحثی همچون فروش منزل مسکونی خود بوده و یا در دادوستدهای بین همکاران خود مبالغی را رد و بدل کرده که همه این موارد مبلغ تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد و سازمان امور مالیاتی کلیه واریزی‌ها را به عنوان میزان فروش مودی در نظر خواهد گرفت.

نورانی افزود: اتاق اصناف جلسات متعددی را در راستای پیگیری مطالبات اصناف با حضور رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان لنجان و رؤسای اتحادیه‌های صنفی برگزار و خواسته اصناف را مطرح و پیگیری کرد و امیدوار هستیم چالش‌های پیش‌رو و مطالبات به حق اصناف به درستی از سوی سازمان امور مالیاتی مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 582610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.