تغییرات اقلیمی محور دیدار با نماینده ایران در ژنو

رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو درباره تغییرات اقلیمی و پدیده ریزگردها صحبت کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از جمعیت هلال‌احمر، در حاشیه برگزاری نشست مجمع عمومی و شورای نمایندگان نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر با اسماعیل بقایی هامانه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، دیدار و در خصوص موضوعات و مباحث مشترک بشردوستانه میان جمعیت هلال‌احمر و دولت جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل، گفت‌وگو کردند.

از مهمترین محورهای مورد بررسی در این دیدار می‌توان به تغییرات اقلیمی به خصوص پدیده ریزگردها و گردوغبار، مهاجرت و پناهندگان، نشست‌های زیست محیطی سال ۲۰۲۲، مساله تحریم‌ها، قربانیان بمباران شیمیایی سردشت و همکاری‌های بلند مدت دولت جمهوری اسلامی با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی اشاره کرد.

همچنین در ادامه این دیدار، موضوع ترویج و آموزش حقوق بین‌الملل بشردوستانه در میان نیروهای مسلح در داخل کشور نیز مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت و به نقش مهم و ارزنده کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران در این راستا اشاره شد که این موضوع و دیگر حوزه‌های مورد اشاره مورد توجه، تحسین و استقبال سفیر کشورمان در ژنو قرار گرفت.

در پایان، رئیس جمعیت هلال‌احمر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد، خواهان ارتباط، همکاری و هماهنگی بیشتر برای انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعیت در سطح بین‌المللی شدند. همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو و همکاران ایشان به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر درآمدند.

کد خبر 582609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.