تخم‌گذاری مار کبری در باغ خزندگان ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با فراهم کردن شرایط زیستی طبیعی در باغ خزندگان پارک ناژوان، مار کبری در این مجموعه تخم‌گذاری کرد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تخم‌گذاری مارها در این فصل امری طبیعی است، اما این اتفاق در فضای آکواریومی به ندرت اتفاق می‌افتد، از این‌رو بسیار نادر و قابل توجه است.

وی از باغ خزندگان به عنوان یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی یاد کرد و افزود: در این مجموعه نهایت تلاش همکاران ما بر آن است تا شرایط طبیعی زندگی خزندگان فراهم شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه مار کبری در هر سال از یک تا هشت عدد تخم می‌گذارد که ممکن است این فرایند طی چند روز اتفاق بیفتد، تصریح کرد: در فروردین‌ماه سال جاری سوسمار آبی یا واتر مانیتور این مجموعه نیز در شرایط کاملاً طبیعی تخم‌گذاری کرد.

وی با اشاره به آغاز طرح توسعه و تحول مراکز گردشگری ناژوان، گفت: با پیگیری و تلاش‌های غلامی‌ارجنکی، مدیر باغ خزندگان که به عنوان پیمانکار و مشارکت‌کننده در مجموعه باغ خزندگان در حال فعالیت است، گونه‌های جدیدی از مارها و خزندگان نیز در حال اضافه شدن به باغ جذاب خزندگان ناژوان است که در زمان مناسب به اطلاع شهروندان و علاقه‌مندان به طبیعت خواهد رسید.

کد خبر 582589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.