صدور کیفرخواست برای اعضای بزرگ‌ترین باند خانوادگی سوداگران مرگ در جنوب کشور

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفرخواست برای اعضای بزرگ‌ترین باند خانوادگی سوداگران مرگ در جنوب کشور با قاچاق بیش از دو هزار تن موادمخدر، خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی قهرمانی با اشاره به صدور کیفرخواست برای اعضای بزرگ‌ترین باند خانوادگی سوداگران مرگ در جنوب کشور، اظهار کرد: پرونده قضائی اعضای این باند، بیش از یک هزار و ۲۵۰ صفحه به رسانه‌ها اعلام شده است، همچنین روند تحقیقات قضائی و رسیدگی به اتهام‌های اعضای بزرگ‌ترین باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر در جنوب کشور، منجربه صدور کیفرخواست شده است.

وی افزود: این باند سازمان‌یافته که درنتیجه عملیات ضربتی و رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و منهدم شده است، به‌صورت مسلحانه و خانوادگی به سرکردگی چهار برادر اداره می‌شد و علاوه بر تعدادی از کشورهای همسایه، در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، فارس و تهران فعالیت می‌کرد.

گردش مالی این باند مواد مخدر ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: این باند قاچاق موادمخدر هزاران میلیارد تومان تراکنش مالی و صدها حساب بانکی داشته است و تمام مبادلات مالی حاصل از اقدام‌های مجرمانه این افراد در زمینه حمل و نگهداری موادمخدر از طریق کارت‌های بانکی اعضای خانواده آن‌ها انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه گردش مالی این باند موادمخدر ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است، گفت: به دستور مقام قضائی با هدف ضربه به بنیه مالی و اقتصادی قاچاقچیان موادمخدر، ۴۹ واحد مسکونی و تجاری آن‌ها مهروموم شد و ۲۵۰ نفر شتر از آن‌ها نیز توقیف‌شده است.

قهرمانی افزود: همچنین ۱۵ کیلوگرم طلا از این سوداگران مرگ ضبط‌شده و مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال وجه نقد موجود در حساب‌های بانکی این افراد نیز توقیف شده است.

بیش از دو هزار تن موادمخدر را به کشور وارد کردند

وی اضافه کرد: باند یادشده، بزرگ‌ترین باند مواد مخدر جنوب کشور در سال‌های گذشته بوده که به‌صورت بین‌المللی فعالیت کرده است و براساس بررسی‌های صورت گرفته، توانسته بیش از دو هزار تن مواد مخدر را به کشور وارد کند که از این میزان بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم از آن در قالب ۹ عملیات جداگانه کشف و ضبط‌شده است.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: اعضای این باند بین‌المللی، موادمخدر را از یکی از کشورهای همسایه خریداری و آن‌ها را در قالب محموله متعدد از طریق دریا به‌وسیله لنج و قایق‌های تندرو به سواحل هرمزگان منتقل و سپس در سراسر کشور توزیع می‌کردند.

وی ادامه داد: البته گستره فعالیت‌های این باند تنها محدود به مرزهای سرزمینی ایران نیست و نام‌بردگان مشتریانی را در کشورهای خارجی نیز داشته‌اند که تحقیقات درخصوص شناسایی و دستگیری آن‌ها نیز ادامه دارد.

قهرمانی افزود: قرار نهایی درخصوص اعضای این باند بین‌المللی موادمخدر صادرشده و پس از صدور کیفرخواست به همراه دلایل، مستندات و ضمائم پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بندرعباس ارسال‌شده است.

وی تصریح کرد: در قرار نهایی صادر شده که توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، اتهام متهمان اصلی پرونده، فساد فی‌الارض از طریق مشارکت در مدیریت و سازمان‌دهی باند قاچاق کلان و عمده موادمخدر، خرید و وارد کردن موادمخدر به کشور و توزیع و فروش آن در استان‌های مختلف، پشتیبانی مالی و سرمایه‌گذاری در باند قاچاق عمده موادمخدر از طریق تهیه وسایل نقلیه ازجمله لنج، قایق و خودرو و مدیریت پرداخت‌ها و واریز وجوه بابت موادمخدر و پرداخت حق‌الزحمه به اعضای باند با استفاده از کارت‌ها و حساب‌های افراد مختلف و اجیر کردن اشخاصی در جهت قاچاق مواد از مبادی ورودی کشور تا تحویل به خریداران، قید شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 582572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.