برگزاری دوره آموزشی ویژه آتش‌نشانان استان مرکزی

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک گفت: به همت نیروهای این سازمان، دوره آموزشی و ورزشی «نجات در کوهستان، مسیرهای صعب‌العبور و مسیریابی در شب و روز» به‌مدت یک هفته ویژه آتش‌نشانان استان مرکزی در منطقه سفیدخانی برگزار می‌شود.

آتشپاد سوم محسن فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از برگزاری دوره آموزشی «نجات در کوهستان، مسیرهای صعب‌العبور و مسیریابی در شب و روز» آشنا شدن آتش‌نشانان با آخرین فنون لازم در خصوص مدیریت عملیات، ارتقای سطح دانش و عملکرد مناسب در زمان بروز حوادث در کوهستان ها است.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی با حضور تمام کارکنان سازمان آتش‌نشانی اراک و جمعی از آتش نشانان استان به مربی‌گری علی علی‌محمدی (مدرس سازمان امداد و نجات کشور) به مدت یک هفته در منطقه سفید خانی اراک برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک افزود: امداد و نجات در کوهستان و مسیرهای صعب‌العبور به صورت تئوری و عملی در محل کمپ و توسط مربی به آتش‌نشانان آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سالانه جان بسیاری از هموطنان به علت آشنایی نداشتن با اصول اولیه صعود از ارتفاعات از دست می‌رود، همچنین نقشی که ثانیه‌ها و دقایق در نجات جان انسان‌ها دارد، دوره آموزشی «نجات در کوهستان، مسیرهای صعب‌العبور و مسیریابی در شب و روز» با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان سازمان در زمینه نجات و امداد در ارتفاع و مناطق کوهستانی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی از امروز _شنبه بیست‌وهشتم خردادماه_ آغاز می‌شود و آتش‌نشانان در گروه‌های مختلف در این دوره آموزشی شرکت کرده و شب مانی و حضور شبانه در محل برگزاری دوره نیز از ملزومات آن است که شرکت‌کنندگان با مبحث مسیریابی در شب نیز آشنا می‌شوند.

کد خبر 582570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.