تدوین بسته‌های تشویقی برای حضور سرمایه‌گذاران در یزد

رئیس سازمان امور مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرداری یزد از تدوین بسته‌های تشویقی برای حضور سرمایه‌گذاران در مناطق کمتربرخوردار این کلان‌شهر خبر داد.

سیروس سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ظرفیت‌های گستره شهر یزد در حوزه سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: شهرها به دلایل مختلف توسعه پیدا می‌کنند و این توسعه نیازمند توازن برای ایجاد احساس تعلق خاطر به مناطق ایجاد شده و توسعه‌یافته است.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل نامناسبی که ممکن است در محله‌های شهر رخ دهد، بی‌تفاوتی و نبود تعلق خاطر نسبت به محله در میان ساکنان آن است، زیرا این موضوع حیطه‌های مختلف زندگی شهری افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان امور مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرداری یزد با بیان اینکه افراد باید احساس خوبی نسبت به محله‌های خود داشته باشند، گفت: وضعیت هر محله باید به گونه باشد که افراد احساس کنند نیازهای آنها در محله‌ای که زندگی می‌کنند، برآورده می‌شود و این موضوع با توسعه متوازن امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه شهر یزد از مناطق و محله‌های مختلفی تشکیل شده است که بعضی از این محله‌ها برخوردار و برخی دیگر کمتربرخورار است، خاطرنشان کرد: نگاه ما در شهر باید به گونه‌ای باشد که تمام مسائل مربوط به آن در حوزه‌های مختلف ارائه خدمات، فعالیت‌ها و پروژه‌ها با توازن همراه باشد.

سلیمانی یکی از مشکلات موجود در حوزه ایجاد توازن در مناطق مختلف را بحث سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و گفت: به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران بیشتر رغبت دارند در مناطق برخوردار شهر فعالیت داشته باشند، این توازن با مشکل و سختی مواجه می‌شود؛ یکی از فاکتورهای مهمی که در ارتباط با این تمایل و رغبت سرمایه‌گذاران وجود دارد، ارزش افزوده‌ای است که ملک و سرمایه‌گذاری می‌تواند برای وی به دنبال داشته باشد که بی‌شک در مناطق برخوردار شهر بیشتر تحقق پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فاکتورها برای سرمایه‌گذاری، سودآوری بیشتر فعالیت‌های تجاری به ویژه در مناطق برخوردار نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و هنری است، به همین دلیل سرمایه‌گذاران کمتر به مناطق کمتربرخوردار توجه می‌کنند.

رئیس سازمان امور مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری شهرداری یزد با تاکید بر اینکه برنامه شهرداری در راستای ایجاد توازن در توسعه شهری است، گفت: یکی از اقداماتی که برای ایجاد رغبت میان سرمایه‌گذاران صورت گرفته است، ایجاد مشوق‌هایی برای تشویق سرمایه‌گذاران جهت حضور در مناطق کمتربرخوردار است، البته مشوق‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که درصورتی که سرمایه‌گذاران در مناطق کمتربرخوردار شهر سرمایه‌گذاری کنند و این سرمایه‌گذاری متناسب با نیازهای مناطق صورت پذیرد، از مزایای بسیار خوبی بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 582554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.