مطالعات توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک انجام می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز از تصویب مطالعات توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این مطالعات در دو فاز و ۱۰ بخش انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست اظهار کرد: مطالعات توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک در آینده مبنای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک در شیراز خواهد بود.

وی با اشاره به چهار بخش فاز نخست مطالعات توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک شیراز، افزود: بررسی برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ ترافیک در کشورهای مطرح جهان، آسیب‌شناسی و ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در شیراز و شناسایی رفتارهای نامطلوب ترافیکی در ابعاد مهندسی ترافیک و روانشناختی، تحلیل الگوها و رفتارهای پرخطر ترافیکی و در نهایت پیشنهاد ساختار کلی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک کلان‌شهر شیراز پرداخته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه فاز نهایی و تفصیلی مطالعات در شش بخش انجام شده است، ادامه داد: در این فاز به ترتیب به تعیین سطوح و سرفصل‌های آموزش فرهنگ ترافیک برای انواع گروه‌های هدف و تمام گروه‌های کاربران راه از سه سال تا سالمندان و توان‌خواهان می‌پردازد.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش و سمینارهای علمی مورد نیاز، تدوین سرفصل‌ها و محتوای آموزشی ویژه پارک‌های آموزش فرهنگ ترافیک (سنین سه تا ١٧ سال)، ارتقای فرهنگ ترافیک رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی، برنامه‌ریزی مدون و یکپارچه بر اساس روش‌های مداخله آموزش و تدوین برنامه عملیاتی آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک کلان‌شهر شیراز از دیگر بخش‌های فاز نهایی مطالعات توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک است.

وی با بیان اینکه شیراز کلان شهر پیشگام در انجام مطالعات حوزه آموزش ترافیک با این رویکرد در کشور است، خاطرنشان کرد: این پروژه توسط گروه تخصصی مهندسان مشاور با هدف تدوین برنامه مدون و یکپارچه توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک، کاهش سوانح ترافیکی و رانندگی و اصلاح رفتارهای ترافیکی در کلان شهر شیراز انجام و در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 582539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.