«روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» با اقتباس از لطایف ملانصرالدین

نمایش «روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» به نویسندگی و کارگردانی هادی کیانی از یکم تا سی‌ویکم تیرماه در سالن نقش جهان تالار هنر اصفهان روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایش «روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» منتخب دریافت پنج تندیس در بخش کارگردانی، نویسندگی، بازیگر مرد، بهترین طراحی فضا و لباس از چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است.

این نمایش به نویسندگی، طراحی و کارگردانی هادی کیانی و با بازی میلاد مجیری، رضا پرنده، حامد جامی، عرفان عمادی، علی حاجی‌هاشمی، سینا سلحشور، محمد محمدی و هادی کیانی به روی صحنه تالار هنر می‌رود.

هادی کیانی کارگردان این نمایش درباره محتوای این اثر گفت: کار اقتباسی از کاراکتر بی‌بدیل ملانصرالدین در ژانر کمدی اجتماعی با موضوع «وفای به عهد» که از آیه ۳۴ سوره اسرا برداشت شده گرفته شده است. در شیوه اجرا و طراحی کار این اثر از تکنیک‌های نمایش‌های سنتی از تعزیه گرفته تا شبیه‌خوانی، نقالی، سیاه‌بازی، معرکه‌گیری و الاغ‌سواری همراه با ترکیب متدهای روز تئاتر دنیا با تکنیک‌های نمایش‌های سنتی ایرانی بهره گرفته‌ایم. در طول نمایش شخصیت اصلی (ملانصرالدین) پس از مرگ به دنیا بازمی‌گردد تا طی یک سال مردم را بخنداند.

وی با اشاره به مدت زمان اجرای اثر نیز اظهار کرد: این نمایش ۷۵ دقیقه‌ای خروجی یک کار پژوهشی با عنوان کتاب «اقتباس نمایشی کمیک از لطایف ملانصرالدین» است که برای نخستین بار در کنار در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تهران سالن مشاهیر تئاتر شهر با حضور اساتید هنرهای نمایشی همچون اردشیر صالح‌پور، آتش تقی‌پور و حسن ذوالفقاری رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، نمایش «روده‌درازی‌های یک مرده بی‌صاحب» از ابتدا تا انتهای تیرماه امسال هر روز ساعت ۲۰:۳۰ در سالن نقش جهان، تالار هنر به روی صحنه خواهد رفت.

علاقه‌مندان می‌توانند به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت گیشه ۸ بلیت این نمایش را تهیه کنند.

کد خبر 582523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.