با خواندن یک بیت شعر نمی‌توان مسئله اساسی آب اصفهان را حل کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم انتظار دارند رئیس جمهور و معاونان ایشان مسائل و مشکلات را جدی بگیرند، گفت: با بیان کلیات و صرفا خواندن یک بیت شعر نمی‌توان مسئله اساسی و راهبردی مثل آب در استان اصفهان را حل کرد.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در واکنش به صحبت‌های معاون اجرایی رئیس جمهور درباره زاینده‌رود اظهار کرد: جا دارد از جلسه شورای اداری استان و مطالبی که در جلسه در خصوص مسئله زاینده‌رود مطرح شد، گلایه‌ای داشته باشم.

وی ادامه داد: استان اصفهان در حوزه کشاورزی و دامپروری نقش محوری و مرکزی برای بخش عمده‌ای از کشور را ایفا می‌کند و موضوع آب استان اصفهان از این منظر یک موضوع منطقه‌ای، بخشی و جزئی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مسئله آب در استان اصفهان حل مسائل متعددی در حوزه‌های دام، طیور، کشاورزی، غذا و حتی کار در بسیاری از استان‌های کشور را به همراه دارد و این مبدأ یک زنجیره متصل به هم است که هر نوع خلل و کاستی در آن می‌تواند عوارضی نه تنها برای استان بلکه برای بخش عمده‌ای از کشور داشته باشد.

وی اضافه کرد: بنابراین توجه خاص، ویژه و فوری برای حل مسئله آب استان اصفهان انتظاری بوده که از مدت‌ها قبل داشتیم و در این خصوص نامه نگاری شده و در مصاحبه‌ها، نطق‌ها و جلسات تاکید کردیم.

شیخی تصریح کرد: قاعدتاً انتظار مردم شریف و شهید پرور استان اصفهان هم این بوده که توجه هیئت دولت در این سفر استانی به مساله آب که ام‌المسائل است، صورت بگیرد. اما نگاه حاشیه‌ای و غیرکاربردی و تصمیم گرفته نشده درباره آب استان و بسنده کردن به بیان کلیات به جای ورود کارشناسی و جزئی‌نگر برای حل این مساله توأم با یک فرمول اجرایی مایه تعجب و گله‌مندی است.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: ما به دولت مردمی شما امید داریم و همچنین مردم امیدوار هستند که این مسئله به دست دولت به خوبی حل شود؛ هرچند مردم به خوبی از تغییرات اقلیمی و کم بارشی در سطح کشور و مسائل طبیعی به وجود آمده آگاهی دارند اما سلسه مسائلی وجود دارد که به واسطه تصمیمات غلط کارشناسی و نگاه‌هایی که از عدالت به دور بوده در تصمیات بین استانی بر مردم، کشاورزان، صنعتگران و دامداران استان تحمیل می‌شود و انتظار این است که در واقع ورود تخصصی و جدی با عزم کافی دولت با یک نگاه متمرکزی این مسئله راحل کند.

آقای رئیس جمهور علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما نگرانیم این مساله منجر به بروز فجایعی در سطح استان شود، مسئله فرونشست در سطح استان مسئله بسیار جدی است. همچنین از دست رفتن شغل برای بسیاری از کشاورزان و دامداران و ضررهای هنگفت در این میان مسئله بسیار جدی و بعضاً جبران ناپذیر است.

وی یادآور شد: این مردم انقلابی زحمت کشیده و هزینه داده انتظار دارند که رئیس جمهور، معاونان و وزرای ایشان مسائل و مشکلات را جدی بگیرند، با بیان کلیات و صرفاً خواندن یک بیت شعر نمی‌توان مسئله اساسی و راهبردی مثل آب در استان اصفهان را حل کرد،

شیخی اضافه کرد: بی‌تعارف نسبت به رویکرد وزیر نیرو هم در سفر قبلی که به استان داشتند و هم در جلسات و پیگیری‌های بعدی و همچنین سکوت معنادارشان در این سفر انتقاد جدی داریم و احساس ما این است که موضوع برای ایشان موضوع اولویت‌دار و حایز اهمیتی نیست، چرا که اگر این‌گونه بود در خروجی تصمیمات ایشان باید مشاهده می‌کردیم.

وی گفت: اگر برخلاف این سخنان است انتظار می‌رود وزیر نیرو برنامه‌های خود را اعلام و ضمانت اجرایی شدن آن برنامه‌ها را برای قضاوت بهتر بیان کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت بابت حضور هیات دولت و آیت الله رئیسی در استان اصفهان کمال تشکر را داریم و امیدواریم مصوباتی که توسط دولت در استان اصفهان به تصویب رسیده به موقع اجرایی و برای مردم اصفهان مایه خیر و برکت شود. امیدواریم توجه ویژه به استان اصفهان و ظرفیت‌های بی‌بدیل آن در سطح ملی باعث رشد، شکوفایی، پویایی و بهره‌وری بیشتر ازظرفیت‌های استان در آینده نزدیک باشد.

کد خبر 582512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.