ظرفیت مناسب حوزه حمل‌ونقل برای همکاری مشترک ایران و ترکیه

شهردار تبریز گفت: با توجه به اینکه حوزه حمل‌ونقل به‌عنوان عرصه‌ای زودبازده در امر سرمایه‌گذاری است، ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری مشترک بین ایران و ترکیه داریم و می‌توانیم از طریق منطقه آزاد ارس واردات اتوبوس داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب هوشیار در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«تبریز ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری دارد که می‌تواند محل اشتراک تجربیات و فعالیت بخش خصوصی ترکیه باشد.

در دیدار با چتین تانر، سرکنسول ترکیه در تبریز این موضوع مطرح شد که حوزه حمل‌ونقل به‌عنوان عرصه‌ای زودبازده در امر سرمایه‌گذاری می‌تواند به بخش خصوصی ترکیه معرفی شود.

در حوزه حمل‌ونقل ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری داریم، زیرا پتانسیل تولید اتوبوس در ترکیه بالا است و ما نیز از طریق منطقه آزاد ارس می‌توانیم واردات اتوبوس داشته باشیم.

ترکیه ظرفیت بالایی در تولید اتوبوس و تاکسی دارد که آماده مشارکت و همکاری در این زمینه هستیم، مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز، با ۲۰۰ هکتار مساحت می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی برای احداث شهرک ورزشی سرمایه‌گذاری باشد.

در حوزه رفاهی، تجاری، انرژی و هوای پاک بنیه علمی قوی داریم که آماده به اشتراک‌گذاری آن هستیم؛ مجموعه‌های تخصصی دانش‌بنیان در تبریز فعالیت گسترده‌ای دارند و می‌توانیم از تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی دو طرف بهره‌مند شویم.

در صنعت، صنایع سنگین و شکلات و صنایع غذایی نیز تبریز بازار تجاری و ظرفیت خوبی دارد که می‌توانیم به اشتراک بگذاریم، همچنین ورزش حوزه‌ای کم‌هزینه و زودبازده برای افزایش تعاملات و ارتباطات دوجانبه است و تیم تراکتور در این زمینه ظرفیت خوبی است.

تلاش می‌کنیم در بحث مدیریت شهری، تجارت و اقتصاد داشته‌های خود را به اشتراک بگذاریم و در کنار آن برنامه‌ای برای دیدار تجار تبریزی و ترکیه‌ای ترتیب می‌دهیم؛ سیاست دولت ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه است که دست ما را برای افزایش تعاملات باز می‌گذارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز علاقه‌مند به بررسی روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنها است تا در کنار آن بتوانیم علم و تکنولوژی تبریز را نیز صادر کنیم.»

کد خبر 582430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.