بانک اطلاعاتی آسیب‌ها و جرایم تکمیل شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر تکمیل بانک اطلاعاتی آسیب‌ها و جرایم و بهره‌برداری‌های ذی‌ربط تأکید کرد و گفت: فقدان بانک اطلاعاتی سبب تنوع آمارها و موجب بروز خطا و یا کاهش دقت در آسیب‌شناسی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، اصغر جهانگیر با بازدید از نمایشگاه فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان قم در جمع مسئولان دستگاه قضا و فعالان حوزه پیشگیری در استان قم گفت: معاونت پیشگیری برای مقابله با آسیب‌ها باید در ابتدا آسیب‌شناسی کند؛ این آسیب‌شناسی باید به نحوی باشد که در نهایت یک مجموعه و بسته کامل از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها به دست آید.

وی افزود: باید به جای آنکه یک آمار کلی از تعداد بالای آسیب‌ها جمع‌آوری شود، چند مجموعه محدود و مشخص از آسیب‌ها را شناسایی و با آنها به صورت ریشه‌ای مقابله کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به اهمیت بانک اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات امر پیشگیری فقدان بانک اطلاعاتی واحدی است که در دسترس ارگان‌ها و سازمان‌های فعال و مسئول باشد؛ این معضل سبب تنوع آمارها و موجب بروز خطا و یا کاهش دقت در آسیب‌شناسی خواهد شد.

وی اظهار کرد: قم شهر اجتهاد و قیام است و این یک دِین و وظیفه مضاعف برای ما ایجاد می‌کند که بیش از هرجای دیگر در این شهر و استان تلاش شود تا آسیب‌ها و جرایم ریشه‌کن شوند چراکه این شهر الگوی جهان اسلام است.

در پایان قائم مقام دادستان استان، معاون دادستان استان، معاون اجتماعی استاندار قم، مدیر کل بهزیستی استان، قاضی ناظر زندان‌های قم، دادیار جرایم غیر عمد دادسرا و اجرای احکام قم، نماینده پلیس پیشگیری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان و مسئول طرح مهر، به ارائه گزارش‌های خود پرداختند.

منبع: فارس

کد خبر 582415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.