ضرغامی: حق میراث فرهنگی اصفهان ادا شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بودجه حوزه عمرانی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری امسال بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است، لذا سعی می‌شود از این محل، حق میراث فرهنگی اصفهان ادا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عزت‌الله ضرغامی شامگاه _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان، اظهار کرد: امروز برای سومین بار به اصفهان سفر کردم در حالی که هنوز به برخی از استان‌ها سفر نکرده‌ام؛ در این سفر ۵۰۰ میلیارد تومان به برنامه‌های حوزه میراث فرهنگی تخصیص داده شد.

وی افزود: بودجه حوزه عمرانی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری امسال بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است، لذا سعی می‌شود از این محل، حق میراث فرهنگی اصفهان ادا شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه امروز از محله محروم حصه، مجتمع گردشگری سلامت، شهرک بهارستان، مجموعه بازپروری اعتیاد، پل‌های زاینده‌رود و منارجنبان بازدید کردیم، گفت: پیگیری مساله فرونشست زمین، نشست با فعالان اتاق بازرگانی و روحانیون استان، بازدید از مجتمع تفریحی و گردشگری صفه، افتتاح دو هتل و متل از جمله برنامه‌های سفر امروز بود که انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه لازمه مدیریت جهادی، اجتهاد مدیریتی است، تصریح کرد: در سفرهای استانی حوادثی اتفاق می‌افتد که می‌توان در همان محل برای آن تصمیم‌گیری کرد، بنابراین لازم است مدیران شهامت داشته باشند مسائل را در همان مکان رفع کنند.

ضرغامی با بیان اینکه مجتمع گردشگری صفه موقعیت مناسبی برای مردم و گردشگران دارد، اظهار کرد: مشکلات مربوط به میراث فرهنگی در خصوص راه‌اندازی خط دوم تله‌کابین صفه در بازدید امروز رفع شد و مردم از این به بعد می‌توانند از ابنیه تاریخی قله صفه نیز با استفاده از تله‌کابین دیدار کنند.

مشکل سند املاک محله حصه رفع می‌شود

وی اضافه کرد: اصفهان در کنار گردشگری تاریخی، میراث فرهنگی و منابع طبیعی، در حوزه سلامت نیز ظرفیت گردشگری بالایی دارد؛ مجموعه شهرک سلامت اصفهان امکانات قابل توجهی داشته است، اما موانعی برای توسعه دارد که سازندگان و سرمایه‌گذاران درخواست رفع آن را داشتند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص محله محروم حصه، گفت: حدود ۱۲ هزار خانواده در این محله با مشکل زمین وقفی مواجه هستند که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد زمین معوض به مردم این محله اختصاص یابد و مشکل سندهای مردم رفع شود.

وی با اشاره به مشکلات ساکنان شهر بهارستان، افزود: امکانات و خدمات اولیه در شهر جدید بهارستان وجود ندارد، این شهر نیاز جدی به مترو و بیمارستان دارد که پیش از توسعه واحدهای مسکونی شهر باید به آن توجه شود.

ضرغامی اضافه کرد: بیمه فعالان صنایع دستی امری بسیار پر اهمیت است زیرا از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فعال رسمی این حوزه فقط ۴۴ هزار نفر بیمه هستند، همچنین بخش بزرگی از فعالان صنایع دستی در شرایط سختی زندگی می‌کنند و بیمه کمترین حق آنان است‌.

کد خبر 582318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.