وزارت اقتصاد آماده افزایش اختیارات مدیران استانی است

وزیر اقتصاد گفت: در موضوع تفویض اختیار وعده نمی‌دهیم و هر یک از مدیران کل دارایی و مالیات استان‌های کشور اگر با مسئولیت پذیری متقاضی این امر باشند ما در وزارت اقتصاد آماده هستیم که تا حد امکان مناطق و استان‌ها را توانمند کنیم و جز در موارد خاص، ضروری و ویژه استان‌ها به سراغ پایتخت نیایند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحسان خاندوزی شامگاه پنج‌شنبه _بیست‌وششم خردادماه_ در نشست با مدیران و صاحب‌نظران شهرستان اصفهان، اظهار کرد: در چند ماه اخیر در زمینه مجوزها نشان دادیم تنها حرف نمی‌زنیم، باید مسیر را برای فعال بخش خصوصی کوتاه و تسهیل کرد. برای منافع تولیدکنندگان و صادرکنندگان آمده‌ایم تا اساساً رویکردهایی را که سال‌های متمادی به بهانه‌های مختلف مانع تولید می‌شد، رفع شود.

وی افزود: دولت و وزارت دارایی در حوزه اقتصادی نشان داد که به دنبال این است که همراه کار و تولید باشد و زور فعالان بخش خصوصی و فعالان تولیدی افزایش یابد تا اگر در ماه‌ها و سال‌های آینده جلساتی با فعالان اقتصادی برگزار شد، کمتر شاهد چنین شکایت‌هایی باشیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در موضوع تفویض اختیار وعده نمی‌دهیم و هر یک از مدیران کل دارایی و مالیات استان‌های کشور اگر با مسئولیت پذیری متقاضی این باشند ما در وزارت اقتصاد آماده هستیم که تا حد امکان مناطق و استان‌ها را توانمند کنیم و جز در موارد خاص، ضروری و ویژه استان‌ها به سراغ پایتخت نیایند.

وی تصریح کرد: اقتصاد این کشور را تمرکزگرایی روی پایتخت در زنجیر نگه داشته است. اگر می‌خواهیم اقتصاد بالغ شود و خود تصمیم بگیرد باید درصد خطاها را نیز بپذیریم. نمی‌توان گفت هر تصمیم اقتصادی که در پایتخت اتخاذ می‌شود بی اشتباه و بدون خطا است و به محض اینکه به استان واگذار شود ممکن است سوءاستفاده یا تبانی در آن صورت گیرد.

خاندوزی اضافه کرد: امروز هم اگر در استان‌ها هر یک از زیرمجموعه‌های حوزه اقتصاد و دارایی کشور این خواست و تمایل را دارند که بتوانند بیشتر از ظرفیت‌های تفویض اختیار استفاده کنند ما کمتر از چند روز تمام تشریفات قانونی و ابلاغیه‌ها را انجام خواهیم داد.

وی گفت: یکی از فعالان درخواست کاهش تعرفه تولید را ارائه کرد که اگر تنها برای کالای اساسی و دارو نباشد، صددرصد موافق هستیم و پیش نویس آن آماده شده است و در هیئت دولت مطرح و مصوب شد.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: آقای رئیس جمهور نیز این مسئله برایشان اولویت شماره یک است اما متأسفانه دو فوریتی بودن آن در مجلس مورد موافقت قرار نگرفت اما همچنان پیگیر هستیم تا این اتفاق بیفتد.

وی افزود: در اصلاح قانون مبارزه با قاچاق شکوائیه‌های متعدد و درستی مطرح شده و از طریق اصلاحیه قانون در این زمینه فعالانه عمل خواهیم کرد.

خاندوزی ادامه داد: در مسئله بیمه و مالیات، تمام درآمدها باید یک جا بیاید و همه هزینه‌ها از یکجا بیرون رود و نباید اخذ مالیات را به فعالیت خاص متصل کرد چون اگر متصل کنیم یک درآمد را به یک هزینه به محض اینکه درآمد به مشکل برخورد ممکن است آن پروژه‌ها ضربه ببیند.

کد خبر 582317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.