گزارش ایمنا از حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نصف‌جهان

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیست‌وپنجمین سفر استانی دولت مردمی به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان‌های شرق اصفهان حضور یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی که صبح امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم خردادماه_ همراه هیئت دولت وارد اصفهان شده بود، در نخستین مقصد سفر خود به اصفهان در روستای «قارنه» حضور یافت و با خانواده شهید «ابراهیم عنایتی» دیدار کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار با والدین شهید عنایتی به گفت‌وگو نشست و ضمن شنیدن مشکلات این خانواده، دستورات لازم جهت پیگیری و رفع آنها را داد.

گزارش ایمنا از حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نصف‌جهان

وی در ادامه سفر خود به اصفهان، وارد گلزار شهدای شهر نیک‌آباد شد و مورد استقبال مردم باصفا و ولایی این دیار کویری قرار گرفت.

قاضی‌زاده هاشمی با ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهر و نثار گل بر قبور پاک این شهدا، در جمع کودکان و نوجوانانی که از صبح به انتظار استقبال از نماینده دولت بودند، حاضر شد، گروه سرود هیئت حضرت رقیه (س) با حضور ۲۲ نفر از کودکان دختر، مقابل معاون رئیس‌جمهور به اجرای سرود حماسی «سلام فرمانده» پرداختند.

گزارش ایمنا از حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نصف‌جهان

آب و اشتغال، مشکلات اساسی منطقه جرقویه است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار مردمی با نمایندگان مختلف اصناف و اقشار شهرستان جرقویه، اظهار کرد: امروز در جمع مردم متدین، انقلابی و شهیدپرور این شهرستان حاضر شدیم و سلام گرم رئیس جمهور را به عنوان نماینده دولت به آن‌ها ابلاغ کردیم.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: شهرستان جرقویه در استان بزرگ اصفهان قرار گرفته است، اما با وجود داشتن ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان دچار عقب‌ماندگی‌ها و کمبودهایی شده است.

وی افزود: این شهرستان تازه تأسیس است و بسیاری از زیرساخت‌های اولیه را به طور کامل ندارد؛ بسیاری از ادارات دولتی در این شهرستان هنوز مستقر نشده است و دسترسی مردم به خدمات کامل نیست.

وی اضافه کرد: امروزه کل فلات مرکزی ایران درگیر مسئله بزرگ و مهم آب است، اما این موضوع در این منطقه بحرانی‌تر و جدی‌تر است و از آن جایی که کم‌آبی بر معیشت مردم منطقه که شغل اصلی آنها کشاورزی است، تأثیر زیادی گذاشته، مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به مشکلات بیان شده از زبان نمایندگان صنوف و اقشار مختلف شهرستان مانند دامداران، مرغداری‌ها، کشاورزان، عشایر، فرهنگیان، بانوان، صنعتگران و تولیدکنندگان گفت: هر صنفی متناسب با دغدغه‌های خود درخواست‌ها و مطالباتی داشت که ما هم آن‌ها را شنیدیم و هم تک‌به‌تک یادداشت کردیم و قطعاً در اسرع وقت به سمع و نظر مسئولان مربوطه و رئیس‌جمهور خواهیم رساند.

گزارش ایمنا از حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نصف‌جهان

شهرستان‌های شرق اصفهان نیازمند تقویت زیرساخت‌ها هستند

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به اصفهان پس از حضور در گلزار شهدای شهرستان ورزنه در جمع مردم این شهرستان حضور یافت. قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: امروز دولت مردمی این توفیق را یافته است، در بیست‌وپنجمین ایستگاه سفر خود به اصفهان بیاید و این افتخار برای من حاصل شد تا در شهرستان‌های شرق اصفهان حاضر شوم.

وی با بیان اینکه عمده این شهرستان‌ها، تازه‌تأسیس است و نیازمند تقویت زیرساخت‌ها هستند، گفت: اغلب شهرستان‌ها از معضل نبود آب و بیکاری ناشی از آن رنج می‌برند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: اگر ما با طبیعت درست برخورد کرده بودیم و در آن دست‌کاری نمی‌کردیم، امروز شاهد از بین رفتن تالاب گاوخونی، دغدغه‌های بزرگ محیط زیستی، گسترش پساب صنعتی، شیوع بیماری‌های واگیرداری چون سالک، پیشرفت بیابان و وجود ریزگردها نبودیم.

وی با بیان اینکه در بروز همه این مشکلات دست انسان در کار است و متأسفانه در اغلب تصمیمات چون استقرار فولاد در منطقه کویری به عاقبت کار نیندیشیده‌ایم، افزود: برنامه‌ریزی‌های ما باید درازمدت باشد، بعضی از این زیرساخت‌ها برای یک استان و شهر لازم بوده است، اما هنگام اجرای هر برنامه باید به پیامدهای درازمدت آن فکر کنیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: در دیدار چهره‌به‌چهره با مردم ورزنه، کمبود آب و بیکاری، فصل مشترک تمام مردم است و قطعاً در این رابطه هیئت دولت و شخص رئیس‌جمهور جلسات متعددی داشته و خواهد داشت تا یک تصمیم جدی، اساسی، درازمدت و بنیادی گرفته شود.

وی با بیان اینکه در هیئت دولت باید پیرامون حل مسئله آب در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، اصفهان، خوزستان و یزد به صورت مشترک نگاه شود، گفت: توجه به موارد قانونی و حتی موارد حقوقی که چند صدسال قدمت دارد، در این زمینه مهم است و باید در مورد آن تدبیر و حق و حقوق قانونی استخراج شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: بخشی از مشکلات این شهرستان‌ها با تقویت زیرساخت‌ها به مرور حل خواهد شد و امیدوارم که این سفر مؤثر باشد و آثارش در زندگی مردم مشهور شود.

گزارش ایمنا از حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نصف‌جهان

شهرستان هرند، منطقه‌ای رشدیافته و مؤثر در عرصه‌های علمی است

حضور در جمع مردم شهرستان هرند، آخرین مقصد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به اصفهان بود. قاضی‌زاده‌هاشمی در این دیدار اظهار کرد: استان اصفهان دارای بیشترین میزان جمعیت ایثارگر به نسبت دیگر استان‌ها و شهرهای کشور است و این در حالی است که اصفهان یک شهر مرزی در دوران جنگ تحمیلی نبوده است.

وی افزود: دارا بودن بیش‌ترین تعداد ایثارگر و رزمنده حاکی از آن است که مردم این سرزمین دارای نگاه و توجه خاص به حفظ اسلام، انقلاب و پیروی از امام راحل (ره) بودند که داوطلبانه در جبهه‌های جنگ حاضر شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که منطقه شرق اصفهان به نسبت جمعیت خود، جزو مناطقی است که بیشترین تعداد ایثارگر و رزمنده را دارا بوده که این موضوع نیز حاکی از عمق تدین مردمان این دیار است، گفت: مردم شرق اصفهان در این سال‌ها بابت موضوعات متعدد به خصوص معضل کمبود آب و خشکسالی بسیار اذیت شدند، که بخشی از آن ناشی از بی‌تدبیری، قهر طبیعت و نبود آینده‌نگری و توزیع عادلانه منابع است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه ما باید یک‌بسته‌ای متشکل از نظام نوع کشت، نظام توزیع آب، صنایع فرآوری، روش‌های جایگزین در اشتغال و صنعت را برای مردم در نظر بگیریم، گفت: شهرستان هرند منطقه‌ای رشد یافته و مؤثر در عرصه‌های علمی است و افراد تحصیل‌کرده‌ای در این شهر رشد یافته‌اند که برای حل مشکلات این منطقه باید به کمک دولت بیایند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: من به دنبال مقصر جلوه دادن گذشتگان و دولت‌های قبل نیستم، چرا که مردم هر کار خوب و بدی که انجام دهیم را امروز یا فردا متوجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه حفاظت از مردم خواسته جدی رئیس‌جمهور است، گفت: در هر موضوعی که در هیئت دولت مورد بحث قرار می‌گیرد، رئیس‌جمهور در پی صیانت از مردم است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: برای حل مشکلات مربوط به معیشت و گرانی نیز همه اعضای دولت از جمله همکاران ما در جهاد کشاورزی، وزارت صمت و سازمان بازرسی با تمام وجود تلاش می‌کنند که کم‌ترین فشار به مردم وارد شود.

وی گفت: امروز با بحران غذا در جهان روبه‌رو هستیم که این مسئله مشکلاتی را پیش آورده است، اما با این وجود رئیس‌جمهور و اعضای کابینه، خود را موظف به حل مشکلات معیشتی مردم می‌دانند و امیدواریم با تزریق به‌موقع منابع به وظایف و تعهدات خود عمل کنیم.

گزارش ایمنا از حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نصف‌جهان

کد خبر 582287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.