جایگاه ویژه حوزه فرهنگ و هنر دهاقان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان دهاقان جایگاه ویژه‌ای دارد و حتماً اعتبارات ویژه‌ای در بحث تخصیص کاغذ دولتی مورد نیاز ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز _پنج‌شنبه، بیست‌وششم شهریورماه_ در جمع مردم و نخبگان دهاقان اظهار کرد: مهم‌ترین قدرت، نقش‌آفرینی و عزت مردم دهاقان منابع انسانی و فرهیخته این منطقه است.

وی افزود: ما به ضعف‌ها، مشکلات و نارسایی‌ها واقف هستیم و اگر نقصی هم وجود داشت در جریان بازدیدهای فشرده و در گفت‌وگو با صاحبان صنایع، تولیدی‌ها، کشاورزان، دامداران، اصحاب فرهنگ و هنر از مسائل موجود آگاه شدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فرآیند بررسی مصوبات استانی به این شکل است که ابتدا فرمانداران مختلف در استان، مسائل خود را طی دو مرحله به تصویب می‌رسانند؛ سپس با حضور وزرا، معاون اول رئیس جمهور و استاندار جمع‌بندی پروژه‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: این فرآیند مربوط به حضور نمایندگان رئیس‌جمهور و هیئت دولت در شهرستان‌ها است، اما حین سفر استثناهایی وجود دارد. در برنامه ما ۲۸ شهرستان وجود داشت و تعداد وزیران دولت ۱۹ نفر بود؛ بنابراین شهرستان‌ها بین تعدادی وزیر تقسیم شد.

اسماعیلی تاکید کرد: وزیرانی که در شهرستان‌های مختلف حاضر می‌شوند قاعدتاً بخشی از مشکلات و مسائل، مستقیماً به حوزه تخصصی مربوط می‌شود و بعضی دیگر از مسائل ارتباطی به وزیر مشخص شده، ندارد که وزیر در این بخش، نقش منتقل‌کننده مسائل را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزیران به عنوان اعضای دولت جدای از مسئولیت وزارتخانه خود، مسئولیت دولتی نیز دارند و مانند نمایندگان مجلس در تأیید یا تأیید نشدن مصوبات حق رأی خواهند داشت؛ بنابراین تمام وزیران که در شهرستان‌ها حاضر می‌شوند غیر از حوزه تخصصی خود به نمایندگی از رئیس جمهور وظیفه دارند که تمام نکات و موارد را پیگیری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با پیگیری مسائل گفت: حین سفر با مشکلاتی روبه‌رو شدیم که اعتبار آن‌ها پیش‌بینی نشده بود، به طور مثال در دهاقان و شهرضا مسائل بر حق بسیاری وجود داشت که احتمالاً از فردا پیگیری آن‌ها آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات من به رئیس جمهور این بود که نماینده منتخب برای بررسی مسائل شهرستان‌ها تا زمان حل مسائل، پیگیر مشکلات باشد، اما بنا به دلایلی متوجه شدیم که این پیشنهاد موجب اختلال در مأموریت می‌شود.

اسماعیلی افزود: در روند بررسی مشکلات اگر وزیر مسئله را تأیید کند که به طور مثال کارخانه نیازمند حمایت است، دیگر این تصمیم وارد چرخه بررسی نخواهد شد؛ البته سفر ما به شهرستان‌ها به معنای حل تمام مشکلات نخواهد بود.

وی در رابطه با تخصیص ارز ترجیحی گفت: ادامه یافتن تخصیص ارز ترجیحی ممکن نبود، زیرا این مسئله تاکنون موجب فساد و ایجاد تبعیض شده بود و به همین دلایل دولت این تصمیم‌گیری دشوار را انجام داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این تصمیم برای دولت آسان نبود و قطعاً به معنای نادیده گرفتن مسائل و مشکلات جامعه نیست، بلکه مسئله‌ای راهبردی است که تاکنون هیچ دولتی در دوره اول خود چنین اقدامی نکرده بود.

وی افزود: شخصیت رئیس‌جمهور باعث شده است از آبروی خود را برای انجام امور و رسیدگی به مشکلات استفاده کند و معتقد است باید کشور و جامعه در تمام موقعیت‌ها با رستگاری پیش برود.

اسماعیلی ادامه داد: مردم برای اینکه رئیس جمهور تصمیم‌های مهم و مناسب آینده کشور، بگیرد به شخصی رأی می‌دهند؛ بنابراین ممکن است در کوتاه‌مدت، یک تصمیم ضعف‌ها یا ابهاماتی داشته باشد، اما اگر چنین تصمیماتی گرفته نشود، مسائل و مشکلات بهبود نمی‌یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اگر مسائل حل شدنی نبود، شخصیتی مانند رئیس‌جمهور و وزرای کنونی به حضور در این عرصه مصمم نبودند. رئیس‌جمهور رئیس قوه قضائیه بود و با دفتر ریاست‌جمهوری فاصله بسیاری نداشت، اما برطرف کردن مسائل و مشکلات را جزو تکالیف الهی خود می‌دانست.

وی افزود: این مسائل مشخص می‌کند که رئیس‌جمهور برای حل مسائل و مشکلات به میدان آمده است؛ به طور مثال رئیس بانک مرکزی در جلسه دولت میزان پیشرفت و رشد اقتصادی کشور را در سه ماهه چهارم سال گذشته ۵.۷ درصد بیان کرد، در حالی که در دوره مشابه سال گذشته، این مقدار منفی بود.

اسماعیلی در رابطه با حمایت‌ها و مسائلی که مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان دهاقان جایگاه ویژه‌ای دارد و حتماً اعتبارات ویژه‌ای در بحث تخصیص کاغذ دولتی مورد نیاز ارائه خواهد شد.

وی افزود: مسائل مرتبط با حمایت خبرنگارها که برخی از افراد چندین سال بیمه نیستند، این فعالیت‌های اولیه انجام خواهد شد. برخی از مشکلاتی که ایثارگران و خانواده شهدا بیان کردند نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایثارگران جوانی خود را برای حفظ اقتدار و عزت ایران هزینه کرده‌اند و حتماً مسائل این اشخاص خارج از وصول عادی از طریق بنیاد شهید پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: بعضی از مشکلات و مسائلی که توسط امام جمعه، فرماندار و نمایندگان مطرح شد قطعاً پیگیری خواهد شد، اجازه نخواهیم داد که فعالیت‌های فوری و قابل حل به تعویق بیفتد.

کد خبر 582281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.