انتظار دارم حضور «محمدی» در اصفهان منشا خیر باشد/از مسئولان سمیرم چیزی جز دلسوزی ندیدم

وزیر ورزش‌وجوانان گفت: همان‌طورکه از من انتظار دارند ورزش استان اصفهان را دریابم، من هم انتظار دارم مدیرکل ورزش‌وجوانان استان برای این استان و کل کشور منشا خیر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش‌وجوانان که در بیست‌وپنجمین سفر استانی دولت مردمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان سمیرم است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان، بنده هم به‌عنوان یکی از اعضای کابینه دولت مأموریت داشتم به شهر سمیرم بیایم. ما برنامه‌های مختلفی مانند حضور و دنبال کردن پروژه‌های مختلف، دیدارهای مردمی، نشست با اقشار و سرمایه‌گذاران را در دستور کار داشتیم. خانواده ورزش این شهرستان، درخواست‌ها و نکاتی را مطرح کردند، در کنار آن، بازدیدهایی از باغات، مزارع، کارخانه‌ها و پروژه‌های ورزشی مثل چمن مصنوعی و سوله‌های ورزشی را در کنار ورزشکاران بازدید کردیم.

استان اصفهان همواره منشأ خیر و برکت و تحرکات ورزش کشور بوده است

وی ادامه داد: در جلساتی که با دوستان برگزار شد، گفته‌ام که استان اصفهان همواره منشأ خیر و برکت و تحرکات ورزش کشور بوده و خواهد بود. این استان تیم‌های حرفه‌ای در سطوح باشگاهی دارد. از نظر ورزشی، استعدادهای بسیار خوبی مانند باشگاه‌های صنعتی که پشتیبان ورزش هستند در اصفهان وجود دارد. یک مثال قدیمی می‌گوید: «قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری». واقعاً قدر این استان، سرمایه‌های آن، متخصصان، مربیان، داوران، مدیران ورزشی، همچنین میزبانی‌های خوبی که قدمت تاریخی و اصالت دارد را می‌دانم.

وزیر ورزش‌وجوانان تصریح کرد: به‌خاطر قدمت و اصالت، همه علاقه‌مند هستند که میزبانی رویدادهای خوبی را در اصفهان بگیرند؛ ما هم علاقه‌مند هستیم که از این دست اتفاقات، درکل استان رخ بدهد؛ به طور مثال برای این میزبانی امروز در سمیرم، نماینده این شهر در مجلس، به وزارتخانه آمده بود و آن‌قدر از خوبی‌های سمیرم گفت که به سلیمی اعلام کردم مشتاق هستم به این شهر بیایم و ارتفاعات اینجا را ببینم. ایشان مانند یک کارشناس ورزش شهر، مسائل را به درستی تبیین کردند؛ به عنوان مثال گفتند که خیلی دوست داریم کمپ‌های ارتفاع، تیم‌های فوتبال، دوندگان، دوچرخه‌سواران، کوه‌نوردان، ورزش‌های هوازی و هر ورزشی که نیاز به بنیه هوازی و استقامت داشته باشد، در این شهر که خواستگاه آن است برگزار شود.

اصفهان بنیه خوبی در هیئت پزشکی ورزشی دارد

سجادی افزود: در زمانی که ورزشکار بودم، به خاطر دارم در سال ۱۳۷۶ حدود ۴۰ روز در کشور کنیا بودیم که هم مسافت دوری داشت، هم خیلی خسته‌کننده بود و هم آب و هوای بدی داشت. شرایط واقعاً سختی بود، کمپ ارتفاع آنجا ۲و۲۰۰ متر پیش‌بینی می‌شد، اما اینجا (سمیرم) را دو هزار و۵۰۰ متر به من گزارش داده‌اند. خوبی این اتفاق آن است که ۵۰ درصد زیرساخت‌ها درحال‌حاضر وجود دارد، یک‌سری زیرساخت هم باید خود ما فراهم کنیم؛ مانند محل اقامت‌، رفاه ورزشکاران، و مبحث پزشکی_ورزشی که اتفاقاً استان اصفهان بنیه خوبی در هیئت پزشکی ورزشی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هیئت پزشکی_ورزشی می‌تواند در کل استان پراکنده و به صورت یک شبکه ارزشمند توزیع شود. این‌جا اگر تیم‌های ورزشی اطمینان حاصل کنند که پشتیبانی پزشکی می‌شوند، از نظر تغذیه مشکلی ندارند، به خاطر نعمت‌های طبیعی که خداوند به لحاظ ورزشی به این شهر داده، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. همان‌طورکه از من انتظار دارند ورزش استان اصفهان را دریابم، من هم انتظار دارم مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان برای این استان و کل کشور منشأ خیر باشد.

ازخودگذشتگی خواهران منصوریان باید ادامه داشته باشد

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امروز غافلگیر شدم، زیرا یکی از ناشنوایان قهرمانمان را که در المپیک مدال برنز تکواندو را کسب کرده بود در مراسم اینجا دیدم. خیلی لذت بردم که از منطقه سمیرم بود؛ همچون خواهران منصوریان که فوق‌العاده هستند. من یک خاطره از یکی از خواهران منصوریان دارم، در سال ۲۰۱۰ که بازی‌های آسیایی گوانگژو برگزار می‌شد و معاون سازمان وقت تربیت‌بدنی بودم، هنوز خبری از وزراتخانه نبود. تعدادی سکه به نفر اول تا سوم به عنوان هدیه پرداخت می‌کردیم، خانم منصوریان از خودگذشتگی کرد و آن‌ها را در راه خیر برای ساختن مکانی برای بچه‌های بی‌سرپرست بخشید.

وی افزود: خیلی باید بزرگ باشید تا از هدیه خود به خاطر مسائل دیگر بگذرید؛ به عنوان مسئول ورزش باید پس ۱۲ سال دوباره از ایشان تشکر کنم. این اتفاقات باید توزیع شود و فقط به خواهران منصوریان ختم نشود، می‌توانیم صدها نفر دیگر مثل آن‌ها در کل کشور به ویژه در اصفهان و سمیرم داشته باشیم به شرط اینکه فکر، ایده، وقت، احساس مسئولیت، منابع و افراد دلسوز هم وجود داشته باشند.

سجادی با اشاره به حمایت مسئولان سمیرم از این شهر گفت: از فرماندار، امام جمعه، نماینده‌ها و مدیرکل ورزش و جوانان استان چیزی به غیر از دلسوزی ندیدم، ما هم باید تشویق کنیم، حمایت کنیم و از برنامه‌ها عقب نمانیم. این اتفاقات خوبی است که برای آینده ورزش اصفهان، متصور هستیم‌.

یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که تمام تلاش خود را انجام دهیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام در کل استان را تمام کنیم. سرانه ورزشی متأسفانه زیر نیم‌متر و برای کل استان اصفهان ۴۵ صدم متر است که استاندارد در دنیا سه متر است، در کشور میانگین به طور متوسط ۷۵ صدم متر است که خوب نیست.

اگر مجلس کمک کند شاهد پروژه‌های مناسبی خواهیم بود

وی ادامه داد: باید از مجلس شورای اسلامی برای تخصیص ۲۷ صدم درصد تشکر کرد، زیرا کمک خوبی به سفرهای استانی ما به خصوص در بخش عمرانی می‌کند که امیدواریم هرچه زودتر عملی شود. در بخش عمرانی کمک‌ها قابل توجه است، ۲۰ درصد آن برای جوانان، ۴۰ درصد برای آموزش و پرورش و ۶۰ درصد ورزش استفاده خواهد شد. از ۶۰ درصد، یک بخش برای سی‌هفتاد، یک بخش برای عمرانی و یک بخش آن برای امور جاری، استفاده می‌شود که اعتبار خوبی است اما ۶ هزار مکانی که در کشور نیمه‌تمام است با این پول‌ها تکمیل نمی‌شود و باید تدبیری اتخاذ کرد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: باید از خیران، مشارکت کنندگان و از امکانات قانونی‌مان استفاده کنیم. یک بخش آن را باید بفروشیم، یک بخش را باید واگذار کنیم و یک بخش را باید مشارکت کنیم. به نظر بنده بهترین کمک را خود مردم می‌توانند به ما بکنند، حتی علاقه‌مندان به ورزش بیایند و دست وزرات ورزش و ادارات کل را بگیرند تا بتوانیم پروژه‌ها را تمام کنیم. در اصفهان ۲۴۰ پروژه از ۶ هزار پروژه نیمه‌تمام کل کشور را دارد که عدد قابل توجهی است.

وی افزود: در سمیرم جدای از بحث ورزش و جوانان، درخصوص راه‌سازی هم صحبت کردیم، درمورد تأمین و مهار آب که یکی از دستورات و راهبردهای اصلی است نیز باید تدبیر شود. توجه و رسیدگی به اوضاع کشاورزی و کشاورزان در دستور کار است. امروز در مراجعات مردمی، متوجه شدم که حدود ۸۰ درصد نامه‌ها و درخواست‌ها مربوط به باغات، بحث کشاورزی و تأمین آب و ادوات کشاورزی بود. امروز منزل یک شهید بزرگوار بودیم که برادر ایشان به من گفت که به منطقه خاک و آب آمده‌ای، که اشاره درستی هم بود.

مدیریت دارایی‌ها مهم‌ترین اتفاق در کشور است

سجادی گفت: مهم‌ترین مسئله در دنیا، آب و خاک است که سمیرم از این نعمت به خوبی برخوردار است. همیشه حرف مهمی می‌زنیم؛ اینکه مدیریت دارایی‌ها مهم‌ترین اتفاق در کشور است، مدیریت دارایی‌ها در سمیرم، همین است، آب و خاک و منابع طبیعی باید مدیریت شود؛ البته مشکلات شهری هم وجود دارد، مثلاً اکثر کوچه‌ها نیاز به هموار کردن برای مسیرهای تردد دارد که آن‌ها هم نیاز به منابع مالی دارد؛ همچنین بعضی از خیابان‌ها دارای قدمت زیادی است که نیاز به تعریض دارد. سمیرم مورد توجه گردشگران است اما گردشگری یک روزه جواب می‌دهد، چراکه اینجا زیرساخت اقامتی و هتل ندارد، انشاالله روزی برسد که اینجا دارای هتل‌ها و مراکز اقامتی خوب شود.

وزیر ورزش درخصوص گردشگری در سمیرم تصریح کرد: گردشگرانی که از کل کشور مخصوصاً از استان‌های همجوار به سمیرم می‌آیند تا از شهر لذت ببرند، حداقل باید ماندگاری بیشتری داشته باشند. خودماندگاری گردشگر، تولید ثروت می‌کند؛ یعنی وقتی یک منطقه گردشگری و توریستی شود، برکات خاصی دارد و می‌توان از میراث ناملموس هم بهره‌مند شد، امیدواریم با برنامه‌ریزی، این نکات محقق شود. همه این موارد به صورت مکتوب گزارش خواهد شد و به ریاست‌جمهوری و مبادی مختلف تقدیم خواهد شد تا همه آن‌ها با برنامه‌ریزی، پیگیری و محقق شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت داورزنی تصریح کرد: داورزنی بازنشست نشده است، او و هر شخص دیگری هر گاه به بازنشستگی برسند کنار گذاشته می‌شوند.

کد خبر 582264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.