لنجان جزو آلوده‌ترین شهرهای جهان است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه ‌همه ما در آنچه اتفاق افتاده سهیم هستیم، گفت: مسئولان باید پاسخ‌گو باشند که چرا شهرستان لنجان جزو آلوده‌ترین شهرهای جهان شده است؛ در چند ماه نمی‌توان انتظار معجزه‌ داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی سلاجقه امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان لنجان اظهار کرد: این دولت کلنگ نمی‌زند، اما کلنگ‌های به زمین خورده را ترمیم می‌کند؛ سعی می‌کنیم شرایط را به نحوی فراهم کنیم تا بتوانیم سرمایه‌های عظیم کشور را که سال‌هاست از بین رفته، به مولد بودن برسانیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه همه ما در آنچه اتفاق افتاده سهیم هستیم، گفت: مسئولان باید پاسخ‌گو باشند که چرا شهرستان لنجان امروز جزو آلوده‌ترین شهرهای جهان شده است؛ در چند ماه نمی‌توان انتظار معجزه‌ای داشت.

وی تصریح کرد: همیشه برایم سوال بوده که چرا اصفهان با این معضلات روبه‌رو شده است و زمانی که صنایع ایجاد می‌شد چرا صحبتی به میان نیامد؟ چرا بارگذاری‌های بی‌رویه صورت پذیرفت؟ چرا وقتی صنایع آلاینده مستقر شد به دنبال فیلتراسیون نبودیم؟

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مشکلی که در طول ۶۰ تا ۷۰ سال قبل توسط همه ما به اشتباه صورت پذیرفته است را امروز باید پاسخ‌گو باشیم و قطعاً در طول یک تا پنج سال هم حل نمی‌شود، اما مهم آن جاست که معضلات شناخته شده‌اند و گره‌ها مشخص است.

وی تصریح کرد: آنچه از مردم اصفهان و لنجان گرفته شده، منوط به فضای سبز و آب‌وهوا است؛ حتماً باید هدررفت سرمایه‌های ملی محاسبه و تخریب‌ها یا خسارات وارده ارزیابی شود و پاسخ‌گوی مردم باشیم.

این مسئول گفت: به عنوان مطالبه‌گر کنار مردم ایستاده‌ایم؛ باید مشخص شود که چرا شهرستان لنجان دیگر توان بارگذاری را ندارد؟ قبلاً فقط مباحث امنیت نظامی وسیاسی مطرح بود اما پس از کرونا بحث امنیت زیست محیطی بیشتر از همیشه مطرح می‌شود.

وی گفت: براساس مباحث مطرح شده در مجلس در رابطه با مبحث آلایندگی قرار بود ۲۰ درصد از عوارض آلایندگی به صندوق محیط‌زیستی وارد شود، اما براساس مصوبه مجلس ۱۰۰ درصد عوارض آن به شهرداری اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: تمام اعتباراتی که در این سفر استانی مصوب شود به صورت ریالی تخصیص می‌یابد، فقط ناظران باید در موضوع محل مصرف نظارت کافی را داشته باشند.

سلاجقه خاطرنشان کرد: هدف فقط خدمت به مردم است؛ مردم دیگر نمی‌پذیرند پشت حرف مسئولان عمل نباشد.

کد خبر 582255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.