احداث سد مخزنی بلطاق به ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

امام جمعه بوئین‌میاندشت گفت: لازم است اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای شروع عملیات احداث سد مخزنی شهدای بلطاق در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن اسکندری امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین‌میاندشت با حضور وزیر بهداشت، اظهار کرد: مردم این منطقه با مشکل آب شرب مواجه هستند. در سال‌های گذشته به ۲۵ روستای سطح شهرستان به صورت سیار آبرسانی شده است و در سال جاری نیز تعدادی از روستاها دارای مشکل آب شرب هستند که این موضوع منجربه بروز مشکلات اساسی برای شهروندان شهرستان و مهاجرت آن‌ها به سایر شهرستان‌ها و مراکز استان شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع آب به عنوان مایحتاج زندگی مردم، از مسئولان مربوطه درخواست می‌شود توجه جدی به این موضوع داشته باشند و دستورات لازم مبنی بر تأمین آب شرب پایدار را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه بوئین‌میاندشت با بیان اینکه تأمین آب شرب اولویت نخست است، ادامه داد: شهرستان‌های غرب استان به ویژه بوئین‌میاندشت که تنها ۵۰ کیلومتر با سد زاینده‌رود فاصله دارد نیز باید مانند ۴۰۰ شهر و روستای اصفهان که از سد زاینده‌رود آبرسانی می‌شوند، آبرسانی پایدار داشته باشد.

وی درخصوص سد مخزنی شهدای بلطاق، تصریح کرد: این سد در منتهی‌الیه غرب اصفهان، ۲۵ کیلومتری شهرستان بوئین‌میاندشت با هدف توسعه کشاورزی و باغداری در ۵۷۰ هکتار از اراضی روستاهای شهرستان و تأمین بخشی از آب شرب و صنعت منطقه، مصوب شده است.

حجت‌الاسلام اسکندری اضافه کرد: درحال‌حاضر با انجام مطالعات مربوطه و تخصیص حقابه ۴.۷ میلیون مترمکعب، حدود دو کیلومتر از جاده دسترسی، زیرسازی و ادامه مسیر خاک‌برداری شده است اما در ادامه عملیات‌های مرتبط با این سد تعطیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه و با وجود خشکسالی در سالیان متمادی، مدنظر قرار دادن کشاورزی برای کمک به بخش کشاورزی و روستاها، امری ضروری است و یکی از مطالبات بحق اهالی شهرستان است؛ از این رو لازم است دستور اختصاص اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان برای شروع عملیات احداث سد مخزنی شهدای بلطاق، صادر شود.

کد خبر 582251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.