شهرستان‌های شرق اصفهان نیازمند تقویت زیرساخت‌ها هستند

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بخشی از مشکلات شهرستان‌های شرق اصفهان با تقویت زیرساخت‌ها به مرور حل خواهد شد و امیدواریم که این سفر مؤثر باشد و آثارش در زندگی مردم مشهور شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم خردادماه_ در جمع مردم ورزنه اظهار کرد: امروز دولت مردمی این توفیق را یافته است، در بیست‌وپنجمین ایستگاه سفر خود به اصفهان بیاید و این افتخار برای من حاصل شد تا در شهرستان‌های شرق اصفهان حاضر شوم.

وی با بیان اینکه عمده این شهرستان‌ها، تازه‌تأسیس است و نیازمند تقویت زیرساخت‌ها هستند، گفت: اغلب شهرستان‌ها از معضل نبود آب و بیکاری ناشی از آن رنج می‌برند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: اگر ما با طبیعت درست برخورد کرده بودیم و در آن دست‌کاری نمی‌کردیم، امروز شاهد از بین رفتن تالاب گاوخونی، دغدغه‌های بزرگ محیط زیستی، گسترش پساب صنعتی، شیوع بیماری‌های واگیرداری چون سالک، پیشرفت بیابان و وجود ریزگردها نبودیم.

وی با بیان اینکه در بروز همه این مشکلات دست انسان در کار است و متأسفانه در اغلب تصمیمات چون استقرار فولاد در منطقه کویری به عاقبت کار نیندیشیده‌ایم، افزود: برنامه‌ریزی‌های ما باید درازمدت باشد، بعضی از این زیرساخت‌ها برای یک استان و شهر لازم بوده است، اما هنگام اجرای هر برنامه باید به پیامدهای درازمدت آن فکر کنیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: در دیدار چهره به چهره با مردم ورزنه، کمبود آب و بیکاری فصل مشترک تمام مردم است و قطعاً در این رابطه هیئت دولت و شخص رئیس‌جمهور جلسات متعددی داشته است و خواهد داشت تا یک تصمیم جدی، اساسی، درازمدت و بنیادی گرفته شود.

وی با بیان اینکه در هیئت دولت باید پیرامون حل مسئله آب در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، اصفهان، خوزستان و یزد به صورت مشترک نگاه شود گفت: توجه به موارد قانونی و حتی موارد حقوقی که چند صدسال قدمت دارد، در این زمینه مهم است و باید در مورد آن تدبیر و حق و حقوق قانونی استخراج شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: بخشی از مشکلات شهرستان‌ها با تقویت زیرساخت‌ها به مرور حل خواهد شد و امیدوارم که این سفر مؤثر باشد و آثارش در زندگی مردم مشهور شود.

به گزارش ایمنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی صبح امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم خردادماه_ به همراه هیئت دولت وارد اصفهان شد.

دیدار با خانواده شهید ابراهیم عنایتی، حضور در گلستان شهدای نیک‌آباد، استقبال مردمی در این شهر، دیدار چهره به چهره در فرمانداری جرقویه، حضور در گلستان شهدای شهر ورزنه و دیدار با مردم این شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر قاضی‌زاده‌هاشمی به اصفهان است.

کد خبر 582241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.