رفع مشکلات شاهین‌شهر نیازمند توجه دولت سیزدهم است

عضو شورای اسلامی شاهین‌شهر گفت: کلینیک فرهنگیان شهرستان شاهین‌شهر حدود ۱۰ سال است که رها شده و برای ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان لازم است تکمیل این کلینیک با مساعدت دولت سیزدهم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _پنج‌شنبه، بیست‌وششم خردادماه_ در ادامه سفر استانی نماینده دولت سیزدهم به شهرستان شاهین‌شهر، اظهار کرد: امروز در حضور نماینده دولت سیزدهم مشکلات شهرستان شاهین‌شهر را مطرح کردیم.

وی خطاب به نماینده دولت سیزدهم، افزود: شوراها مظهر واقعی مردم‌سالاری دینی هستند؛ باید باور کرد که شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بازوی توانمند دولت سیزدهم هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: شوراها و شهرداری‌ها می‌توانند بدون بروکراسی و بدون واسطه در خدمات‌رسانی کمک بزرگی به دولت سیزدهم کنند، شوراها و شهرداری باید مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند خدمات لازم را به شهروندان ارائه دهند.

وجود مدیریت واحد شهری برای خدمات‌رسانی بهتر

صالحی با بیان اینکه سال‌ها بحث مدیریت واحد شهری در شهرستان مطرح است و امیدواریم هیئت دولت این مسئله را بپذیرد، تاکید کرد: در حال حاضر شهروندان درخواست آسفالت کوچه‌ها را در شهرستان شاهین‌شهر دارند و شهرداری موظف به انجام این کار است، اما پس از آسفالت کوچه‌ها ادارات آب و فاضلاب، گاز، برق و مخابرات اقدام به کندن آسفالت کوچه‌ها می‌کنند و ترمیم دوباره آسفالت و هزینه‌های آن از منابع شهرداری تأمین می‌شود، با وجود مدیریت واحد شهری هزینه‌ها کاهش می‌یابد و این اتفاق بهترین خدمت‌رسانی به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه تفویض اختیار به مدیران شهرستانی نیز مسئله مهمی است، گفت: در شرایط فعلی مدیران شهرستانی هیچ نوع اختیاری ندارند و برای پاسخ به مشکلات شهروندان اعلام می‌کنند که باید منتظر پاسخ استان و وزارتخانه باشند، لذا درخواست داریم تا جایی که امکان دارد تفویض اختیار به مدیران شهرستان‌ها داده شود. با انتخاب مدیران خوب امکان تصمیم‌گیری در سطح شهرستان‌ها وجود دارد، همچنین شهروندان از رفت‌وآمدها، بروکراسی و دادن وعده‌های بی‌مورد نگران هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر در خصوص توجه به مسئله فرونشست در خیابان‌های این شهرستان اظهار کرد: در یکی از خیابان‌های این شهرستان شبکه فاضلاب متعلق به ۵۰ سال قبل بوده و در شرایط فعلی دچار فرونشست و ریزش شده و ورود خودروهای سنگین به این خیابان ممنوع شده است، و هر لحظه نگران بروز اتفاق ناگواری برای شهروندی هستیم. همچنین شهرستان‌های برخوار، میمه و وزوان نیز در بخش فاضلاب مشکل دارند و در این بخش نیازمند تخصیص اعتبار ویژه‌ای برای رفع مشکلات هستیم.

لزوم ساماندهی حمل‌ونقل شهری شاهین شهر

وی با بیان اینکه ساماندهی حمل‌ونقل شهری شاهین شهر نیز مهم است، ادامه داد: در حال حاضر بیشتر شهروندان با توجه به هزینه‌های گران نیاز دارند که با اتوبوس‌های شهری تردد کنند، زمانی در شهرستان شاهین‌شهر حدود ۱۲۰ اتوبوس شهری تردد می‌کرد، اما امروز این رقم به حدود ۵۰ اتوبوس شهری رسیده است.

صالحی تاکید کرد: در حال حاضر اتوبوسرانی شاهین‌شهر امکان سرویس‌دهی به شهروندان را ندارد و دانش‌آموزان برای رفت و آمد خود مشکل دارند؛ ضروری است که دولت سیزدهم برای رفع این مشکل اتوبوس یارانه‌ای در اختیار شهرها قرار دهد و ارائه کمک‌های لازم به شهرداری‌ها را برای یک‌سوم هزینه بلیت در دستور کار قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی جاده‌های روستایی و شهری لازم است، گفت: در حال حاضر جاده‌ها وضعیت نابسامانی دارند، باید اداره راهداری مساعدت لازم برای بهبود وضعیت جاده‌های روستایی و جاده‌های ترانزیت در شرق و غرب را داشته باشد که برای گذر به میمه و وزوان این جاده‌ها نیازمند ترمیم است.

عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهروندان در شهرستان شاهین‌شهر در هفته دو روز آب شرب دارند و مابقی روزهای هفته مشکل تأمین آب آشامیدنی و آب کشاورزی برای بعضی از روستاها و شهرها وجود دارد و رسیدگی به این مشکل نیازمند توجه دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به نبود ساختمان نیروی انتظامی در شهرستان شاهین‌شهر، اظهار کرد: در شرایط فعلی نیازمند تأمین بودجه ویژه برای احداث این ساختمان در شهرستان شاهین‌شهر هستیم. همچنین در شهرستان شاهین‌شهر مشکل تأمین مسکن و اجاره مسکن شهروندان را بسیار نگران کرده است، درگیری‌هایی میان مستأجر و موجر وجود دارد و امیدواریم دولت سیزدهم برای رفع این مشکل در شهرستان تدبیری داشته باشد.

ورود روزانه ۳۵۰ تن گوگرد به دلیل وجود آلاینده‌ها

صالحی در خصوص آلایندگی صنایع اطراف شهرستان شاهین‌شهر، اظهار کرد: پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، تراشکاری و سنگبری‌هایی که در شهرستان شاهین‌شهر وجود دارد، موجب آلایندگی می‌شود، بنا بر اعلام سازمان محیط زیست این نوع آلاینده‌ها روزانه ۳۵۰ تن گوگرد وارد شهر می‌کند و شهروندان در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های ام اس و سرطان هستند؛ بنابراین لازم است دولت سیزدهم دستور دهد تا این مشاغل آلاینده برای کاهش آلایندگی فیلتراسیون داشته باشد.

وی با بیان اینکه بودجه شوراهای فرادست باید در بودجه دولت سیزدهم در نظر گرفته شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت سیزدهم عوارض شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار را افزایش دهد.

عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر با بیان اینکه در نظر گرفتن بودجه ملی برای متروی شهرستان‌های شاهین‌شهر، برخوار و به طور کلی استان موجب روان شدن سیستم حمل‌ونقل می‌شود، افزود: انتظار می‌رود تصمیم‌هایی که طی سفرهای استانی گرفته می‌شود، عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تکمیل کلینیک فرهنگیان شهرستان شاهین‌شهر از دیگر چالش‌های این شهرستان است. کلینیک فرهنگیان این شهرستان ۱۰ سال است رها شده و برای ارائه خدمات رفاهی به فرهنگیان لازم است تکمیل این کلینیک با مساعدت دولت سیزدهم انجام شود.

صالحی با اشاره به اختصاص زمینی برای احداث ورزشگاه شهرستان شاهین‌شهر، اظهار کرد: زمانی در شهرستان شاهین‌شهر ۱۵۵ پلاک زمین برای ورزشگاه اختصاص داده شده و قرار بود این زمین‌ها به شهرستان بازگردد، اما در حال حاضر بیش از ۲۰ سال است که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: به تازگی این مسئله ورزشگاه شاهین‌شهر را پیگیری کرده‌ایم و انتظار می‌رود سهمیه‌ای که از شاهین‌شهر گرفته شده است به این شهرستان برگردانده شود.

کد خبر 582238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.