اجرا شدن قطار سریع‌السیر مطالبه جدی مردم

فرماندار برخوار اجرا نشدن به موقع طرح قطار سریع‌السیر را از مشکلات و مطالبات مردم برخوار دانست و گفت: با وجود سهم اشتراکی مردم برخوار از رودخانه زاینده‌رود برای تأمین آب کشاورزی، این سهم‌آبه در زمان بازگشایی آب زاینده‌رود به ندرت دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا قربانی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه بیشترین مطالبات شهرستان برخوار و دولت‌آباد در بخش کشاورزی و تأمین آب زراعت، مقابله با خشکسالی و فرونشست زمین، پروژه قطار سریع‌السیر، آلودگی هوا و کمبود سالن‌های ورزشی است، گفت: مشکل تأمین آب کشاورزی و فرونشست زمین در صدر این مطالبات است.

وی خواستار داشتن نگاه عدالت‌محور در توزیع آب استان اصفهان برای کشاورزان برخوار که در سال ۱۳۶۰ با پرداخت هزینه‌هایی سهم‌آبه خریداری کرده‌اند، شد و افزود: با وجود سهم اشتراکی مردم برخوار از رودخانه زاینده‌رود برای تأمین آب کشاورزی این سهم‌آبه زمان بازگشایی آب زاینده‌رود به ندرت دیده می‌شود.

خشکسالی شدید در ۱۰ سال آینده

فرماندار برخوار ادامه داد: اکنون چاه‌های آب مناطق برخوار با عمق بیش از ۲۵۰ متر به علت برداشت‌ها تنها ۳۰ متر ذخایر آبی دارند که با اتمام آبخوان‌ها طی ۱۰ سال آینده به سمت خشکسالی شدید پیش خواهیم رفت.

وی با تاکید بر اینکه معضل کمبود آب در چاه‌ها و آبخوان‌ها وضعیت فرونشست زمین را در شهرستان‌های برخوار و شاهین‌شهر تسریع می‌کند، تصریح کرد: مشکل فرونشست در این دو شهرستان که طی ۱۰ سال دیگر با زلزله‌ای خاموش روبه‌رو خواهد شد برای هیچ فردی اهمیت ندارد.

قربانی تخصیص نیافتن بودجه برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان را یکی دیگر از مشکلات و مطالبات مهم مردم دانست و اضافه کرد: هنگامی که شخص رئیس جمهوری بر اجرای پروژه‌های نیمه تمام تاکید می‌کند، چرا باید ما برای یک جاده کمتر از سه کیلومتر ۱۰ سال معطل باشیم؟ یا بزرگراهی ۱۰ کیلومتری ۱۵ تا ۲۰ سال بدون اختصاص بودجه نیمه‌تمام رها شود؟

لزوم اجرای زیرساخت‌ها به صورت صحیح در شهرستان برخوار

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها به صورت صحیح در شهرستان برخوار اجرایی شود، گفت: با نبود زیرساخت‌های مناسب دیگر نمی‌توانیم جان مردم را محافظت کنیم و آموزش و پرورش، کشاورزی، اراضی، مراتع، مسکن به هیچ‌وجه برای شهروندان کارایی نخواهد داشت.

فرماندار برخوار ادامه داد: هنگامی که گزارش می‌دهند که ممکن است با بارش‌های سیل‌آسا، ساختمانی پنج طبقه کاملاً از بین برود وظیفه ما در قبال این بحران چیست؟ آیا تنها باید بنشینیم و تماشا کنیم؟

وی با تاکید بر اینکه تمام مشکلات فعلی با بستن رودخانه زاینده‌رود برای مردم دو شهرستان تشدید شده است، اظهار کرد: این دغدغه‌ها با وجود مطرح شدن در سطح ملی بازخوردی از سمت مسئولان ندارد. درخواست داریم به‌عنوان نماینده ریاست‌جمهوری این معضلات مردم که بخشی از هزاران دغدغه آنها است به گوش رئیس جمهور رسانده شود.

قربانی افزود: مشکل آب تنها مختص این دو شهرستان نیست، بلکه حرف مردم استان اصفهان است زیرا به واسطه کمبود منابع آبی مشکلات بسیاری گریبان‌گیر این استان شده است.

ظرفیت‌های خوب گردشگری شهرستان برخوار و دولت‌آباد

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی شهرستان برخوار و دولت‌آباد با قدمت بیش از هزاران سال دارای ظرفیت‌های گردشگری خوبی است، ادامه داد: زیرساخت‌های گردشگری برخوار ضعیف است؛ به‌طوری که برای اسکان مسافران و گردشگران با کمبود هتل و مکان‌های اقامتی روبه‌رو هستیم؛ البته چند خانه بوم‌گردی داریم که امکان اسکان ندارند.

فرماندار برخوار تصریح کرد: وضعیت حمل‌ونقل درون‌شهری برخوار مطلوب نیست و ناوگان اتوبوسرانی آن فرسوده است، به‌طوری که بیشتر اتوبوس‌ها بالای ۲۵ سال کار کرده‌اند و از رده خارج هستند، اما هنوز خدمات ارائه می‌دهند.

وی موضوع اجرا نشدن به موقع طرح قطار سریع‌السیر را از دیگر مشکلات و مطالبات مردم برخوار دانست و خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر برای اجرای کامل این طرح در شهرستان برنامه خاصی دیده نشده است که امیدواریم در این سفر دولتمردان در جهت عملیات اجرایی پروژه تصمیمات قاطعانه صورت بگیرد.

کد خبر 582229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.