سرقت سریالی از مغازه‌های خیابان جمهوری تهران با روش «کارتن خالی»

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق سریالی مغازه‌ها در مرکز تهران خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ حسین مافی اظهار کرد: از مدتی قبل و در پی وقوع چند فقره سرقت مشابه از مغازه‌های محدوده خیابان جمهوری تهران، تیمی از مأموران کلانتری جامی رسیدگی به پرونده را در دستورکار خود قرار دادند و با حضور در محل‌های وقوع سرقت، متوجه شدند که سارق یا سارقان پس از حضور در مغازه اقدام به سرقت اجناس کرده‌اند و کارتن‌ها و جعبه‌های خالی مشابه را به جایش قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه در بررسی جغرافیای محل جرم و استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته، مشخص شد که سرقت در روز و توسط یک مرد میانسال انجام شده بود، ادامه داد: در بررسی‌های پلیسی مشخصات ظاهری متهم به دست آمد و در اختیار تیم‌های مختلف کلانتری جامی قرار گرفت، مجوزهای قضائی لازم نیز دریافت شد و گشت‌زنی‌های انتظامی هدفمند برای دستگیری این سارق انجام شد تا اینکه روز گذشته مأموران موفق شدند این سارق را در حال پرسه‌زدن در اطراف مغازه‌ای مورد شناسایی قرار دهند و او را در عملیاتی دستگیری و به مقر انتظامی منتقل کنند.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی، گفت: متهم دستگیر شده پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت و به ۳۰ فقره سرقت با روش کارتن مشابه خالی از مغازه‌ها اعتراف کرد. او معترف شد که ابتدا وارد مغازه شده و نسبت به شناسایی اجناس داخل آن اقدام کرده است؛ سپس کارتن خالی و مشابه آن را تهیه کرده و دوباره به مغازه بازگشته و این بار کارتن‌های خالی مشابه را جای کالای مذکور قرار داده و به سرعت محل را ترک کرده است.

مافی با بیان اینکه این فرد اموال مسروقه را به یک مال‌خر فروخته است، خاطرنشان کرد: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری این مال‌خر نیز ادامه دارد. برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 582224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.