از زیباسازی بندرعباس تا راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سال‌ جاری این معاونت، گفت: ساماندهی دست‌فروشان و میوه‌فروشان سطح شهر، تفکیک زباله از مبدا و راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای از برنامه‌های ما در سال جاری است.

رحمت‌الله دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وضعیت زیباسازی شهر بندرعباس مطلوب نیست و به دلیل مشکلات این حوزه، شهروندان از عملکرد شهرداری رضایت ندارند.

وی با بیان اینکه رنگ‌آمیزی و زیباسازی شهر در اولویت برنامه‌های سال جاری معاونت خدمات شهری قرار دارد، افزود: در تلاش هستیم بیشتر از مشارکت مردمی در سطح محله‌های بندرعباس بهره بگیریم، لذا در جلساتی که با گروه‌های جهادی برگزار شد مقرر شد در تأمین رنگ به شهرداری کمک کنند.

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سال‌جاری این معاونت، گفت: ساماندهی دست‌فروشان و میوه‌فروشان سطح شهر، تفکیک زباله از مبدا و راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای از برنامه‌های ما در سال جاری است.

وی با اشاره به سرنوشت "طرح طپش" که در دوره مدیریت پیشین این معاونت اجرا شد، خاطرنشان کرد: طرح طپش برای تفکیک زباله از مبدا بسیار مناسب بود، اما به‌طور ناقص اجرا شد و در ادامه به دلیل وجود برخی ناهماهنگی‌ها، این طرح از دستور کار خارج شد.

دهقانی ادامه داد: با توجه به انجام ندادن تعهدات سرمایه‌گذار طرح طپش در قراردادی که برای مدت ۲۰ سال منعقد شده بود، این طرح خروجی خوبی نداشت و حدود دو سال است که مشکلاتی بین شهرداری با سرمایه‌گذار به‌وجود آمده است که با دعوت از سرمایه‌گذار به دنبال رفع این مشکل هستیم.

وی افزود: سرمایه‌گذار جلساتی با اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری بندرعباس برگزار کرده است که مقرر شد بخشی از تعهدات پیمانکار در یک بازه زمانی انجام شود.

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس تصریح کرد: در صورتی که پیمانکار مطابق خواسته اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری به تعهدات خود به صورت دو ماهه عمل کند، در گام بعدی به دنبال توافق شش ماهه با او هستیم تا جمع‌آوری و تفکیک زباله با شیوه‌های نوین و نرم‌افزارهای مختلف پیش‌بینی شده انجام شود.

شهرک پیامبر اعظم (ص) پایلوت «طرح طپش»

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس اضافه کرد: پیشنهاد مدیریت شهری این بود که طرح طپش به‌صورت پایلوت در یک محله در شهرک پیامبر اعظم (ص) انجام شود و سپس به تمام نقاط شهر تسری یابد و با انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و آموزشی، مشارکت شهروندان را در این حوزه افزایش دهیم که در این زمینه کارهای مقدماتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دیگر این بود که جمع‌آوری ضایعات در چندین نقطه شهر با نظر دادستان انجام شود و اجرای تفکیک زباله از مبدا نیز در شهرک پیامبر اعظم (ص) آغاز شود که با توجه به بافت جمعیتی این شهرک، جلسه‌ای با مدیران بلوک‌های شهرک پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

دهقانی ادامه داد: مخازنی برای تفکیک زباله از مبدا در برخی از نقاط شهرک پیامبر اعظم (ص) پیش‌بینی شده است تا در آینده اتفاقات خوبی را در شهر شاهد باشیم، البته برای انجام این کار، سرمایه‌گذار نرم‌افزاری تهیه کرده است که بیشتر به مباحث آموزشی و فرهنگ‌سازی پرداخته شود، لذا امیدواریم بتوانیم این طرح را در محله‌های دیگر هم انجام دهیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب به‌عنوان یکی از فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند، افزود: در تل سیاه بیش از ۱۵۰۰ قلاده سگ بلاصاحب نگهداری می‌شود که جمع‌آوری این سگ‌ها از سطح شهر در چهار منطقه به‌صورت مستمر انجام می‌شود و اگر شهروندان در این خصوص گزارش دهند، سگ‌های بلاصاحب از سطح بوستان‌ها و پارک‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

وی اضافه کرد: شهرداری دارای بیمه مسئولیت مدنی است و چنانچه حوادث مختلفی در معابر اصلی متوجه شهروندان شود جبران خسارت خواهد کرد.

کد خبر 582218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.