سرمربی جدید استقلال چه کسی خواهد بود؟

پس از گذشت ۲۰ روز از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، پرونده انتخاب سرمربی برای این تیم همچنان باز و گزینه نهایی از سوی مسئولان اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه استقلال بعد از جدایی فرهاد مجیدی در حال رایزنی با گزینه‌های مختلفی است تا بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد. فرهاد مجیدی پس از کسب قهرمانی لیگ بیست‌ویکم با استقلال از این باشگاه جدا شد و تنها یک روز پس از پذیرش جدایی‌اش از این باشگاه به تیم اماراتی الاتحاد کلبا عهده پیوست تا باشگاه استقلال برای جانشینی وی به دنبال مربی باشد. پس از گذشت حدود ۲۰ روز از جدایی فرهاد مجیدی، هنوز جانشین وی از سوی مسئولان تیم استقلال معرفی نشده است.

از جواب منفی نکونام تا مطرح شدن عنایتی و استراماچونی

باشگاه استقلال طی روزهای گذشته تلاش‌های خود را برای انتخاب سرمربی جدید آغاز کرد. مسئولان استقلال که معتقد بودند این تیم با هدایت مجیدی به قهرمانی دست یافته است و می‌تواند با هدایت مربی داخلی دیگری قهرمان بماند، برای اولین گزینه به سراغ جواد نکونام رفتند. مطرح شدن نکونام به عنوان جانشین مجیدی سروصدای زیادی داشت. نکونام که در لیگ گذشته هدایت تیم فولاد را برعهده داشت در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود پس از دیدار برابر شهرخودرو مشهد گفت از حضور در تیم فولاد خوشحال است و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و با توجه به قراردادی که دارد، اگر باشگاه بتواند خواسته‌های او در نقل و انتقالات را برای حضور پرقدرت در لیگ بعدی و لیگ قهرمانان آسیا فراهم کند، در این تیم باقی خواهد ماند.

سرمربی جدید استقلال چه کسی خواهد بود؟

باشگاه استقلال با پاسخ منفی جواد نکونام روبه‌رو شد و به سراغ گزینه بعدی یعنی رضا عنایتی رفت و مذاکرات را با وی شروع کرد. عنایتی با تیم هوادار به لیگ برتر صعود کرده بود و در اولین فصل حضور در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرد و بقای تیم هوادار در سوپرلیگ ایران را جشن گرفت. پس از مطرح شدن هدایت تیم استقلال به دست رضا عنایتی، باشگاه استقلال با هجمه گسترده واکنش منفی هواداران مواجه و مجبور شد به سراغ گزینه‌های خارجی برود. در وهله اول خبر توافق مربی محبوب آبی‌ها یعنی استراماچونی در فضای مجازی پیچیده شد اما این خبر رد شد.

سرمربی جدید استقلال چه کسی خواهد بود؟

بن‌بست مذاکرات با الکساندر نوری

در قدم بعدی مسئولان استقلال با الکساندر نوری، مربی دورگه ایرانی-آلمانی سرمربی سابق تیم‌های هرتابرلین و وردربرمن آلمان بر سر میز مذاکره نشستند اما این مربی حاضر به‌کار با مبلغ پیشنهادی استقلال نشد تا پرونده انتقال او به جمع آبی‌ها بسته شود. مبلغ درخواستی الکساندر نوری در حدود ۶۵۰ هزار یورو برای یک فصل بوده است در صورتی که استقلالی‌ها چیزی در حدود ۱۶ میلیارد تومان را برای نوری پیش‌بینی کرده بودند، مبلغ چیزی در حدود ۱۵۰ هزار دلار با رقمی که در این گزارش ادعا شده، متفاوت بود تا همین اختلاف قیمت باعث شود نوری از مذاکرات بیشتر و پیوستن به استقلال صرف‌نظر کند. مدیران استقلال جدای از عدم توافق مالی اعلام کردند که آخرین تجربه مربیگری نوری حضور در دسته دوم یونان بوده است که باعث شده استقلال مذاکرات را متوقف کند؛ البته الکساندر نوری برای آغاز کار نیمی از قرارداد خود را یکجا طلب کرده بود که این موضوع نیز در منتفی‌شدن مذاکرات نقش داشت.

سرمربی جدید استقلال چه کسی خواهد بود؟

ولادیمیر پتکوویچ سرمربی استقلال می‌شود؟

پس از منتفی شدن حضور الکس نوری در استقلال، مسئولان این باشگاه سراغ ولادیمیر پتکوویچ مربی ۵۸ ساله صربستانی رفتند. پتکوویچ سابق سرمربیگری تیم ملی سوئیس، باشگاه لاتزیو و یانگ بویز را در کارنامه دارد. در حال حاضر خبری از مذاکرات و نتیجه آن نیست.

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که مصطفی آجورلو تصمیم دارد هدایت تیمش را به مجتبی جباری بسپارد و در کنار او یک مربی خوب خارجی که احتمال دارد «گابریله پین» باشد، قرار دهد. جباری از استقلالی‌ها ۴۸ ساعت زمان خواسته تا تصمیم نهایی خود را بگیرد و منتظر این است تا آجورلو به وعده‌هایی که داده عمل کند.

با طولانی شدن پروسه انتخاب سرمربی برای تیم استقلال و از دست رفتن زمان برای آبی‌پوشان در شرایطی که سایر تیم‌ها مشغول فعالیت در نقل و انتقالات و جذب بازیکن هستند، اوضاع استقلال از قبل پیچیده‌تر شده و نگرانی و اعتراض هواداران را به دنبال داشته است.

کد خبر 582213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.