«بام خاطره‌ها» یک قطعه از پازل گردشگری خرم‌آباد است

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به نقش بام خاطره‌ها در توسعه گردشگری این شهر، گفت: بام خاطره‌ها یک قطعه از پازل تبدیل خرم‌آباد به مقصد گردشگری است.

مجید دریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه مقصد گردشگری با ایجاد جاذبه مصداق پیدا می‌کند، اظهار کرد: اگر باور داریم که خرم‌آباد به لحاظ جغرافیایی و فیزیکی زیبایی‌های منحصربه‌فرد دارد، موظف به تقویت چشم‌اندازهای این شهر هستیم.

وی با اشاره به موضوع مهم بام خاطره‌ها در خرم‌آباد، افزود: امروزه چیزی مشابه بام خرم‌آباد توسط شهرداری این شهر بر فراز بازار با امکانات، درآمد، بودجه و نیروهای شهرداری در حال انجام است که راه شکافی و برق‌رسانی آن انجام شده است و مرحله دیواره‌سازی، ساخت برکه‌ها، استخرها و آب‌نماها، تسطیح فضاهای خاص، سرویس بهداشتی و آبشار پلکانی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به وجود چندین غار تاریخی در بام خاطره‌ها، گفت: با انجام اقداماتی همچون جاده‌سازی، راه شکافی، ایجاد امکانات، دسترسی به ظرفیت‌های تاریخی نیز تسهیل می‌یابد و مقرر شده است پس از افتتاح فاز اول شامل آسفالت معابر، سرویس بهداشتی، سینمای روباز و دکه‌های مختلف خدمات‌رسان، معبر دسترسی به غارهای تاریخی را نیز به‌صورت پلکانی و طبیعی ایجاد کنیم که مردم با رفتن به بام خاطره‌ها از غارهای تاریخی بازدید کنند.

وی ادامه داد: دسترسی به غارهای تاریخی به‌لحاظ چشم‌انداز و زیبایی زیبایی‌شناختی که دارد و به‌دنبال آن پیوست‌های فرهنگی از جمله موسیقی زنده و اجرای برنامه‌های روز خرم‌آباد منجر به توسعه صنعت گردشگری در این منطقه می‌شود، البته با توجه به اینکه مسیر تردد بام خاطره‌ها از بافت تاریخی شهر می‌گذرد، در این مسیر نیز می‌توان گام‌های مثبتی به‌منظور رونق این منطقه برداشت.

کد خبر 582210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.