توجه به ایمنی بناهای شهر الزامی است/ راه‌اندازی سامانه نیروی انسانی در اهواز

پر بازدیدترین اخبار شوراهای اسلامی شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «جزئیات نامه اعضای شورای شهر اصفهان به رئیس‌جمهور»، «توجه به ایمنی و هویت بناهای شهر امری الزامی است»، «راه‌اندازی سامانه نیروی انسانی تا پایان خردادماه»، «برپایی نمایشگاه صنایع دستی در هفته فرهنگی بروجن»، «توسعه دانش‌بنیان‌ها با نگاه ویژه دولت سیزدهم»، «رصد لحظه‌ای سامانه‌های درآمدی و ملکی شهرداری با ایجاد میز نظارت مجازی»، «تبدیل پسماندهای انسانی به نیرو؛ برنامه شورای شهر لوگان»، «اصفهان در انتظار مصوبات رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات» در صدر پربازدیدهای سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

نجات اصفهان از معضلات نیازمند توجه دولت سیزدهم

" نجات اصفهان از معضلات نیازمند توجه دولت سیزدهم" از اخباری بود که مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو پربازدیدهای پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا، قرار گرفت.

در حال حاضر خشکی رودخانه زاینده‌رود، آلودگی هوا و فرونشست زمین از مهم‌ترین چالش‌های شهر و استان اصفهان است که توجه ویژه دولت سیزدهم برای کاهش مشکلات را نیاز دارد، این معضلاتی که در شرایط فعلی شهروندان را درگیر کرده است، در آینده نیز تهدیدی جدی برای نسل‌های آینده خواهد بود.

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص تدوین نامه ۳۰ بندی شورای ششم و اهمیت رفع مشکلات شهر و مطرح کردن مطالبات مردم برای ارائه به رئیس جمهور، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری جلسات کارشناسی در کمیسیون‌ها برگزار شد و بعد از آن نتیجه جلسات کمسیون‌ها به کمیسیون تلفیق ارائه شده است، لذا درخواست‌های شورای ششم از رئیس جمهور بعد از هم‌پوشانی‌ها و بررسی‌های کارشناسی در نامه‌ای ۳۰ بندی تدوین شده است.

وی ادامه داد: در واقع انتظارهای مردم از سفر ریاست جمهوری به عنوان ۳۰ بند تدوین شده که هر کدام از این بندها موارد مختلفی دارد، در هر کمیسیونی موارد مختلف آن بررسی و کارشناسی شده است و اولویت‌های اصلی به شکل خواسته‌ها به اطلاع مردم رسیده است.

راه‌اندازی سامانه نیروی انسانی تا پایان خردادماه

سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در سال‌های گذشته وقتی حقوق کارگران شهرداری نسبت به سال قبل افزایش می‌یافت، حق واقعی آنها توسط پیمانکار پرداخت نمی‌شد و در عوض ساعت کارکرد آنها کم می‌شد و در این راستا شهر ضربه می‌خورد.

وی افزود: با روی کار آمدن شورای ششم شهر اهواز و مدیریت شهری جدید پرداخت حق و حقوق کامل کارگران در دستور کار قرار گرفت و حقوق آنها از شش میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت و حقوق کارکنان واحد اجراییات به دلیل شرایط خاص به ۱۳ میلیون تومان رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: با اجرای افزایش حقوق سالانه حداقل حقوق کارگران شهرداری از شش میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

توجه به ایمنی و هویت بناهای شهر امری الزامی است

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: "ساختمان پایدار، شهر پایدار"، "ساختمان ایمن، شهر ایمن" و "نمای ساختمان، هویت شهر من" عناوین اجلاس سازندگان و طراحان مسکن اصفهان است، افزود: در شهر اصفهان باید بررسی کنیم، توسعه شهر و ساخت‌وسازهای سال‌های گذشته توانسته ارزش‌های گذشتگان را انتقال دهد و یا به آن آسیب زده است.

وی با بیان اینکه با همفکری و هماهنگی همه متولیان امر و حاکمیت می‌توان خطاهای گذشته را جبران کرد، ادامه داد: قانون‌گذاران و طراحان باید همراه باشند تا نتیجه خوبی را شاهد باشیم؛ مردمی که انتظار ساخت شهر بهتر دارند پس از گذشت زمان ممکن است به این باور برسند که چنین اتفاقی نیفتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: توجه به ایمنی و هویت بناهای شهری امری الزامی است، با پایدار کردن ساختمان‌های جدید، بخش‌های تاریخی شهر نیز باید حفظ شود تا صاحبان و ساکنان پیشین این بافت‌ها به آن بازگردند.

جزئیات نامه اعضای شورای شهر اصفهان به رئیس‌جمهور چیست؟

" جزئیات نامه اعضای شورای شهر اصفهان به رئیس‌جمهور" از اخباری بود که مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو پربازدیدهای پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا، قرار گرفت.

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در تدوین نامه ۳۰ بندی شورای ششم تلاش کردیم تا مباحث مطرح شده در مصوبات ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد، مهم‌ترین مطالبه‌گری‌ها در تدوین این نامه مربوط به موضوعاتی مانند زاینده‌رود، فرونشست زمین، مسائل فرهنگی شهر و مشکلات زیست محیطی شهر است.

وی تاکید کرد: اعضای شورای ششم شهر به عنوان نمایندگان مردم در تمام بخش‌ها موظفند است که مطالبات شهروندان را در امور مدیریت شهری پیگیری کنند و از طریق نهادها و مراجع مربوطه نتیجه لازم را به دست آورده و اقدامات را در اختیار آنان قرار دهند.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در هفته فرهنگی بروجن

از پرمخاطب‌ترین اخبار پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا در هفته پیش گذشته " برپایی نمایشگاه صنایع دستی در هفته فرهنگی بروجن" بود.

رضا قدمی، سخنگوی شورای اسلامی شهر بروجن گفت: برنامه‌های هفته معنویت، علم، فرهنگ و هنر شهر بروجن از بیست‌وچهارم تا سی‌ام خردادماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: به مناسبت سالگرد فارغ‌التحصیلی نخستین پزشک جراح ایرانی "ابوالقاسم بختیار" که از فرهیختگان شهرستان بروجن است، نخستین همایش تجلیل از پزشکان شهرستان، چشم‌انداز سلامت جامعه، فرصت‌ها و راهبردها روز پنجشنبه _ بیست‌وششم خردادماه_ در هتل " سیاسرد" برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: مسابقات والیبال نشسته منطقه‌ای در مجموعه ورزشی تختی شهرستان، همایش پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در مسیر تفریحگاه سیاسرد و جشنواره بازی‌های بومی محلی در پل تاریخی مصلی بروجن از جمله برنامه‌های ورزشی است که در هفته فرهنگی بروجن برگزار می‌شود.

توسعه دانش‌بنیان‌ها با نگاه ویژه دولت سیزدهم

" توسعه دانش‌بنیان‌ها با نگاه ویژه دولت سیزدهم" نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت.

در کلان‌شهر اصفهان تأمین آب زاینده‌رود، وجود بافت فرسوده، آلایندگی هوا، ضرورت توسعه حمل‌ونقل عمومی، تکمیل پروژه‌های بر زمین مانده، مسئله فرونشست زمین و استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای تحقق شعار شال و توسعه اشتغال‌زایی نیازمند کمک‌های دولت سیزدهم است.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تدوین نامه ۳۰ بندی شورای ششم در رابطه با مشکلات شهر اصفهان و مطالبات مردم برای ارائه به رئیس‌جمهور به خبرنگار ایمنا، گفت: موارد مطرح شده در نامه ۳۰ بندی در جلسه‌های تلفیق جمع‌بندی نهایی و به ترتیب اولویت مباحث، تنظیم شده است، این نامه برای استاندار اصفهان، معاونان و نمایندگان ارسال شده است تا هر کدام از مسئولان که در جریان تنظیم مصوبات سفر ریاست جمهوری دخیل هستند این موارد را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه توجه به پایداری و جریان دائمی آب در زاینده‌رود مهم‌ترین مطالبه شهروندان و اعضای شورای ششم شهر اصفهان از رئیس‌جمهور است، ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم خواستار تعیین تکلیف جریان پایدار آب زاینده‌رود هستند، زیرا پیگیری این مسئله مطالبه شهروندان است که به طور مرتب تکرار می‌شود، بدون اینکه نظر منفی نسبت به سایر استان‌ها وجود داشته باشد یا بخواهیم از سهم دیگران کم شود، خواستار توجه به این مشکل که زمینه‌ساز معضلات بزرگی در کلان‌شهر اصفهان شده است، هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پیشنهادی که در راستای توسعه شرکت‌ها و تولیدات دانش‌بنیان در اصفهان به رئیس‌جمهور ارائه شده است، در این نامه ۳۰ بندی شورای ششم شهر اصفهان پیشنهادها و بندهایی برای توسعه شرکت‌ها و تولیدات دانش‌بنیان وجود دارد.

رصد لحظه‌ای سامانه‌های درآمدی و ملکی شهرداری با ایجاد میز نظارت مجازی

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انقلاب اداری با فعالیت سامانه شفافیت مدیریت شهری، اظهار کرد: عدالت در توزیع منابع و خدمات، مقابله با فسادها و رانت‌های موجود و تسهیل فرآیندها از مهم‌ترین مواردی بوده است که همیشه دغدغه شهروندان و مدیریت شهری بوده است.

وی در خصوص توجه شورای اسلامی شهر اصفهان به پیگیری طرح‌ها و افزایش نظارت‌ها، ادامه داد: شورای ششم اصفهان در حوزه بودجه و موارد مربوطه به آن، طرح‌ها و بحث‌های محله محوری را پیگیری می‌کند و علاوه‌بر این مباحث مربوط به طرح شفافیت نیز مد نظر قرار دارد، زیرا سلامت اداری، تسهیل فرآیندها و افزایش نظارت‌ها از جمله دغدغه‌های شهروندان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در روند اجرای برنامه‌های شهرداری در تلاش هستیم تا با اجرای طرح شفافیت، مسیرها و گلوگاه‌های مفسده‌برانگیز شناسایی و مسدود شود تا امکان استفاده از رانت و امتیازهای ویژه برای افراد وجود نداشته باشد.

تبدیل پسماندهای انسانی به نیرو؛ برنامه شورای شهر لوگان

" تبدیل پسماندهای انسانی به نیرو؛ برنامه شورای شهر لوگان" نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت.

شورای شهر لوگان در اکتبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که سعی دارد با تبدیل ضایعات انسانی به انرژی در کارخانه تصفیه فاضلاب «لوگان‌هولم (Loganholme)» دست به اقدامی بزند که طبق ادعای آن برای اولین بار در استرالیا و حتی جهان انجام می‌شد. این شورا در همکاری با شرکت مهندسی «پیروکال (Pyrocal)» و سازمان ارائه‌دهنده خدمات یکپارچه «داونر (Downer)» روی پروژه‌ای شامل فرآیند حرارت‌دهی به لجن فاضلاب (بیوسولیدها) در دماهای شدید برای تولید بیوگاز فعالیت کرد. بیوگاز تولیدی پس از آن برای گرم کردن جامدات زیستی باقی‌مانده استفاده می‌شود و آن‌ها را به «بیوچار» مناسب برای اهداف کشاورزی تبدیل می‌کند.

شورای شهر لوگان با بازیافت لجن فاضلاب برای تولید بیوگاز و سپس استفاده از آن برای گرم کردن جامدات زیستی باقی‌مانده و تبدیل آن‌ها به بیوچار، لوگان را به اولین شهری تبدیل کرد که پسماندهای انسانی را به نیرو تبدیل می‌کند.

اصفهان در انتظار مصوبات رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات

" اصفهان در انتظار مصوبات رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات" نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای ششم در کنار اینکه تلاش می‌کنیم امور حوزه شهری را دنبال کنیم به مردم قول دادیم که مطالبه‌گر حقوق آنها باشیم و حتی در بخش‌هایی که مربوط به حوزه شهری نمی‌شود صدای مردم و در کنار آنها باشیم.

وی افزود: از یک ماه پیش که زمزمه سفر رئیس جمهور به اصفهان مطرح شد شورای اسلامی شهر سعی کرد از حالت انفعالی گذشته خارج شود و با نگاه فعالانه و مطالبه‌گرانه و کارشناسی اهم مسائل حوزه شهر و استان را که احساس کردیم نیاز است برای آن تصمیم ملی گرفته شود، احصا کردیم و به ۳۰ موضوع رسیدیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در رأس تمام مطالبات مردم و اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شهرستان و استان، زاینده رود فصلی مشترک است و نگاه ما به زاینده رود نگاه تفرجگاهی و کالای لوکس نیست، بلکه آن را شریانی برای حفظ یک تمدن و فرهنگ و هنر دیرینه اصفهان می‌دانیم.

کد خبر 582200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.