آب و اشتغال، مشکلات اساسی منطقه جرقویه است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروزه کل فلات مرکزی ایران درگیر مسئله بزرگ و مهم آب است، که این موضوع در منطقه جرقویه بحرانی‌تر و جدی‌تر است. از آن جایی که این کم‌آبی بر معیشت مردم منطقه که شغل اصلی آنها کشاورزی است، تأثیر زیادی گذاشته، مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی پس از دیدار مردمی با نمایندگان مختلف اصناف و اقشار منطقه جرقویه، اظهار کرد: امروز در جمع مردم متدین، انقلابی و شهیدپرور جرقویه حاضر شدیم و سلام گرم رئیس جمهور را به عنوان نماینده دولت به آن‌ها ابلاغ کردیم.

وی گفت: شهرستان جرقویه در استان بزرگ اصفهان قرار گرفته است، اما با وجود داشتن ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان دچار عقب‌ماندگی‌ها و کمبودهایی شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: این شهرستان جدیدالتاسیس است و بسیاری از زیرساخت‌های اولیه را به طور کامل ندارد؛ بسیاری از ادارات دولتی در این شهرستان هنوز مستقر نشده است و دسترسی مردم به خدمات کامل نیست.

وی اضافه کرد: امروزه کل فلات مرکزی ایران درگیر مسئله بزرگ و مهم آب است، که این موضوع در این منطقه بحرانی‌تر و جدی‌تر است. از آن جایی که کم‌آبی بر معیشت مردم منطقه که شغل اصلی آنها کشاورزی است، تأثیر زیادی گذاشته، مشکلات بسیاری را به وجود آورده است؛ از این‌رو مسئله اشتغال نیز موضوع جدی این منطقه است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به مشکلات بیان شده از زبان نمایندگان صنوف و اقشار مختلف شهرستان مانند دامداران، مرغداری‌ها، کشاورزان، عشایر، فرهنگیان، بانوان، صنعتگران و تولیدکنندگان گفت: هر صنفی متناسب با دغدغه‌های خود درخواست‌ها و مطالباتی داشت که ما هم آن‌ها را شنیدیم و هم تک‌به‌تک یادداشت کردیم و قطعاً در اسرع وقت به سمع و نظر مسئولان مربوطه و رئیس‌جمهور خواهیم رساند.

شهرستان ورزنه، مقصد بعدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به اصفهان است.

به گزارش ایمنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی صبح امروز _پنجشنبه، بیست‌وششم خردادماه_ همراه هیئت دولت وارد اصفهان شد.

دیدار با خانواده شهید ابراهیم عنایتی، حضور در گلستان شهدای نیک‌آباد، استقبال مردمی در این شهر، دیدار چهره به چهره در فرمانداری جرقویه و حضور در گلستان شهدای شهر ورزنه از دیگر برنامه‌های سفر قاضی‌زاده‌هاشمی به اصفهان است.

کد خبر 582187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.