مسئله اصناف بدون هیچ حاشیه‌ای رفع می‌شود/پیگیری بدهی بانکی کشاورزان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سفرهای استانی، دو بخش اعتبارات از جمله بودجه سفرهای استانی و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است، سال گذشته رئیس‌جمهور بعد از چند هفته از سفرهای استانی خود، بودجه‌های مورد نیاز را در اختیار استان‌ها ها و شهرستان‌ها قرار می‌داد، امسال نیز به همین شکل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحسان خاندوزی در ادامه سفر خود به شهرستان خوانسار با حضور در جلسه شورای اداری، اظهار کرد: مشکلات استان در جریان سفر رئیس‌جمهور به اصفهان و با پیگیری‌هایی که توسط هیئت دولت در شهرهای مختلف استان انجام می‌شود، برطرف و مطالبات به حق مردم استجابت می‌شود.

وی با بیان اینکه در نامه‌ای که بعضی اصناف ارسال کرده بودند عنوان شده بود که شهرستان‌ها نیازمند سردخانه هستند، افزود: مردم در مناطق مختلف باید پیشنهاد بدهند که در ابتدای امر به کدام موارد رسیدگی شود، سرمایه‌گذاران نیز باید به پیشرفت کار کمک کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به قیمت پایین تعرفه‌ها، خاطرنشان کرد: وظیفه ما کمک به اصناف است تا پس از چند ماه اصل پول به صنوف بازگردد و برای سرمایه‌گذار سودآور باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در شهرستان خوانسار با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاه شود، گفت: از استاندار اصفهان درخواست کردم مسئله کنارگذر و فاضلاب خوانسار را پیگیری کند؛ تصمیم‌گیری برای مشکلات در سال جاری بهتر از موکول کردن آنها به آینده است.

وی با بیان اینکه موضوع بدهی بانکی کشاورزان، مسئله‌ای است که با کمک وزارت کشاورزی و بانک‌های دولتی پیگیری می‌کنیم، افزود: نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده برای روستاها و شهرستان‌ها بسیار اهمیت دارد.

خاندوزی گفت: در سفرهای استانی، دو بخش اعتبارات از جمله بودجه سفرهای استانی و تسهیلات بانکی از طریق شبکه‌های بانکی در نظر گرفته شده است، سال گذشته رئیس‌جمهور بعد از چند هفته از سفرهای استانی خود، بودجه‌های مورد نیاز را در اختیار استان‌ها و شهرستان‌ها قرار می‌داد، امسال نیز به همین شکل خواهد بود و موکول به آینده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت موظف است دستگاه‌های فروش را به عنوان منبع درآمد اصناف و فعالان اقتصادی لحاظ کند، گفت: در بسیاری از شهرها و استان‌های کشور، استفاده از دستگاه کارت‌خوان با مسئولیت‌پذیری همراه نیست و مشکلات زیادی در بسیاری از تراکنش‌ها وجود دارد که مردم نسبت به آن آگاه نیستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: با توجه به تطبیق نداشتن درآمد قطعی اصناف با تراکنش دستگاه‌های فروش، جلسات بسیاری با نمایندگان، فراکسیون اصناف کشور و انجمن بازاریان اصناف کشور برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه امسال مسئله اصناف بدون هیچ حاشیه‌ای رفع می‌شود، گفت: فعالان اقتصادی باید نسبت به رفتار دولت آگاه باشند و به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا اگر مشکلی وجود داشت یا شکایتی انجام شد، در اسرع وقت و قبل از تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها به دولت منتقل شود تا بتوانیم رابطه محکم خود را با مردم حفظ کنیم.

کد خبر 582165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.