تصویب منطقه آزاد شهرضا در دستور کار دولت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده تصویب منطقه آزاد شهرضا در دستور کار قرار گرفته است و در اولین جلسه آن را به تصویب خواهیم رساند، زیرا نقش مهمی در شکوفایی هر چه بیشتر فضای کار، تولید و اشتغال در منطقه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز _پنج‌شنبه، بیست‌وششم خردادماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست می‌کنیم که مشکلات خود را منعکس کنند، ما خود را نسبت به این استان و منطقه مسئول می‌دانیم و به مشکلات آن اشراف داریم.

وی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها تا حد ممکن، افزود: برخی از عملیاتی نشدن وعده‌های وزرای سابق سخن می‌گویند، فارغ از موانعی که در تحقق وعده‌ها وجود دارد، در حال حاضر قصد و اهتمام ما، برطرف کردن مسائل و مشکلات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به کار منسجم گروهی در دولت سیزدهم، مسائل و مشکلات شهرضا از جمله مسئله آب و فاضلاب این شهرستان را به وزارت نیرو منعکس خواهم کرد.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت بهبود اشتغال در منطقه شهرضا با راه‌اندازی شرکت‌های تازه تأسیس، گفت: شکل‌گیری منطقه آزاد شهرضا با پیگیری‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته است و در اولین جلسه به تصویب می‌رسد، زیرا نقش مهمی در شکوفایی هر چه بیشتر فضای کار، تولید و اشتغال در منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم نگاه فرهنگی به مسائل، تأکید کرد: امروز مهم‌ترین و مؤثرترین بخش، حوزه تبلیغات است و مدیریت و نظارت بر تبلیغات به صورت انحصاری بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با موضوع نشر و چاپ گره می‌خورد و جزو وظایف تخصصی در معاونت فرهنگ است، از این رو تلاش می‌کنیم مسائل حوزه نشر را در کشور رفع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خودکفایی داخلی در حوزه کاغذ شعار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، در همین راستا مشکلات را در کارگروهی به ریاست معاون اول و عضویت وزرای فرهنگ و صنعت، معدن و تجارت که به صورت ادواری تشکیل می‌شود، رفع می‌کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در گذشته به شهرضا لقب یونان کوچک را داده بودند، اظهار کرد: این در حالی است که یونان در برابر نقطه به نقطه ایران عظمتی ندارد، امیدواریم در شهرضا با سابقه طولانی فرهنگی و تمدنی، که آن را به شهر حکمای بزرگ تبدیل کرده است، شاهد رشد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باشیم.

وی تاکید کرد: به برکت آوازه نیک این شهرستان در حوزه فرهنگ و تمدن، شهدای بزرگی که تقدیم کشور کرده است، با کمک مردم و کار جهادی شبانه‌روزی دولت مردمی، موضوع اقتصاد مردم به نحو مقتضی رفع شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما در یک چالش قرار داریم که باید آن را پشت سر می‌گذاشتیم، بنابراین اقدام دولت در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها حرکت شجاعانه‌ای بود که دولت مردمی به اتکا سرمایه اجتماعی که اعتماد مردم است، آغاز کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد عقب افتادگی‌ها را جبران خواهد کرد، گفت: امیدواریم با هم‌فکری و پشتیبانی کارگران که ستون اصلی پیشرفت اقتصادی کشور هستند، بتوان گام‌های مهمی برای توسعه و آبادانی کشور برداشت.

کد خبر 582157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.