۸۰ درصد منازل مسکونی آستارا بیمه آتش‌سوزی نیست

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا گفت: ۸۰ درصد منازل مسکونی این شهر فاقد بیمه آتش‌سوزی است؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی، هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن منزل خود اقدام ‌کنند.

بابک لطف‌جویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با داشتن یک ایستگاه به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند و آتش‌نشانان این واحد در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد، به ۶۸ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان شهر آستارا در سه ماهه ابتدای امسال به ۴۵ عملیات اطفای حریق اعزام شدند، افزود: از این تعداد ۱۳ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی و یک مورد آتش‌سوزی مراکز تجاری، یک مورد دکه، هفت مورد وسایل نقلیه موتوری، سه مورد ترانس تابلوهای برق، ۱۱ مورد علفزار، ۹ مورد ضایعات، لاستیک و زباله بوده است.

سرپرست واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد منازل مسکونی این شهر فاقد بیمه آتش‌سوزی است؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود برای جبران زیان‌های ناشی از حوادث احتمالی، هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن منزل خود اقدام کنند.

لطف‌جویی ادامه داد: واحد آتش‌نشانی آستارا در زمینه نجات افراد از آسانسور هفت مورد، نجات افراد محبوس شده در اتاق‌ها پنج مورد، تصادفات جاده‌ای هفت مورد و رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک چهار مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشانی آستارا، در طرح واکسیناسیون شهید سلیمانی در نقاط مختلف شهر و روستاهای آستارا و لوندویل با دستور شهردار با ادارات فرمانداری، سپاه ناحیه، شبکه بهداشت و درمان شهرستان به مدت یک ماه و به صورت مستمر همکاری داشته‌اند.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا گفت: گاهی به‌خاطر چند لحظه دیر رسیدن آتش‌نشانان به محل مأموریت، خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به حادثه‌دیدگان وارد می‌شود؛ از رانندگان انتظار می‌رود در هنگام شنیدن صدای آژیر خودروی‌های امدادی مثل آتش‌نشانی و آمبولانس، هر چه سریع‌تر مسیر را برای عبور آن‌ها باز کنند تا شاید جان انسانی نجات پیدا کند.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 582149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.