مشکلات ساختاری شهرک پردیس شاهین‌شهر

شهردار شاهین‌شهر گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ساختاری شهرک پردیس، نبود دسترسی مناسب به شریان‌های شهری است. اتوبان آزادگان و شریان طالقانی فاصله بسیار دوری تا شهرک دارد و رفت‌وآمد برای ۲۲هزار شهروند دشوار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابریشمی‌راد در حاشیه بازدید وزیر آموزش‌وپرورش از شهرک پردیس شاهین‌شهر، اظهار کرد: این شهرک حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت دارد و استقرار بلوک‌ها نیز در آن بسیار فشرده است، از طرفی تمام اراضی متعلق به وزارت دفاع بوده که بخشی از آن برای طرح مسکن مهر به راه‌وشهرسازی واگذار شده است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مشکلات ساختاری شهرک پردیس، نبود دسترسی مناسب به شریان‌های شهری است. اتوبان آزادگان و شریان طالقانی، فاصله بسیار دوری تا شهرک دارد و رفت‌وآمد برای ۲۲ هزار شهروند دشوار است.

شهردار شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، مردم مجبور هستند در شهرکی که نسبت به جمعیت به مراتب کوچک‌تر است و معابر ضعیفی دارد، رفت‌وآمد کنند؛ بنابراین ضروری است که اتصال به شریان اصلی صورت بگیرد، زیرا توسعه همیشه به نظام ارتباطی و اتصال شبکه‌های شهری وابسته است.

ابریشمی‌راد تاکید کرد: مشکلی که در ایجاد اتصال این شهرک وجود دارد این است که بخشی از اراضی متعلق به کشاورزان است و برای ایجاد ارتباط باید تملک شود؛ بنابراین درصورتی‌که زمین در اختیار ما باشد، به سرعت این مسیر احداث خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات ارتباطی شهرک پردیس گفت: یکی دیگر از مشکلات ارتباطی شهرک پردیس این است که رینگ تخلیه جمعیت در دو نقطه ناقص اجرا شده و طبق بررسی ثبتی، این بخش در مالکیت وزارت دفاع بوده اما این تعهد در اجرا صورت نگرفته است.

شهردار شاهین‌شهر اضافه کرد: راه دسترسی تکمیل رینگ ارتباطی و منطقه‌ای که به عنوان فضای سبز انتخاب شده، جزو سرانه‌های مسکن مهر است، اما متأسفانه هیچ سرانه قابل توجهی برای فضای سبز یا فضای تفریحی مردم این شهرک پیش‌بینی نشده است.

ابریشمی‌راد تاکید کرد: در برنامه سالانه پیش‌بینی شده که برای این شهرک پارکی احداث شود، اما این بخش در مالکیت وزارت دفاع است و جزو بخش‌های واگذار شده به راه و شهرسازی نیست.

وی در همین خصوص ادامه داد: این شهرک متعلق به وزارت دفاع بوده که اکنون برای طرح مسکن مهر به راه‌وشهرسازی واگذار شده و طبیعی است که برای ساخت فضای سبز باید بخش مورد نظر از وزارت دفاع گرفته شود.

شهردار شاهین‌شهر در رابطه با اهمیت فضای سبز شهرک پردیس، اظهار کرد: فضای سبز به شدت می‌تواند در کیفیت فضای شهری این شهرک تأثیر بگذارد، از طرفی برای احداث فضای سبز بودجه کافی وجود دارد و تنها کافی است که زمین به ما واگذار شود.

ابریشمی‌راد گفت: در این شهرک نیروی انتظامی وجود ندارد، بنابراین مشکلات امنیتی بسیاری دارد؛ البته عمدتاً سرانه‌ها در طرح دیده شده، اما واگذار یا اجرا نشده است. شهرک پردیس مساجد، فضای آموزشی، پاسگاه و درمانگاه کافی نیز ندارد و متأسفانه اعراضی به صورت رسمی به متولیان طرح تحویل داده نشده است.

وی افزود: مشکلات موجود در بین دستگاه‌های دولتی برای مردم قابل توجیه نیست و انتظار می‌رود که این مشکلات مرتفع شود.

کد خبر 582143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.