گزارش ایمنا از سفر وزیر ارتباطات به نایین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ تحت عنوان نماینده دولت به نایین سفر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان نماینده دولت، امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ به نائین سفر کرد.

اولویت دولت سیزدهم رفع مشکلات استانی است

عیسی زارع‌پور در جلسه شورای اداری شهرستان نائین اظهار کرد: درست است دولت هر هفته یا دو هفته یک‌بار به استان‌های مختلف سفر می‌کند، اما از هفته‌ها و ماه‌های قبل هیئت‌هایی به استان‌ها اعزام می‌شوند و مسائل و مشکلات آن استان را احصا می‌کنند؛ سپس در هیئت دولت مصوبات استانی آن سفر مصوب و برنامه‌ریزی‎‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد؛ درواقع مصوبات سفرهای استانی تصمیمات آنی نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم تاکنون، گفت: برنامه دولت در دور اول سفرهای استانی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است. به عنوان مثال پروژه بیمارستان نائین می‌توانست در دوره قبلی دولت تمام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اولویت دولت سیزدهم رفع مشکلات استانی است؛ به همین جهت رئیس‌جمهور یک روز از برنامه‌های هفته را به بررسی مشکلات استان‌ها می‌پردازد.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور ریشه‌ای است و به سرعت نمی‌توان آن‌ها را برطرف کرد، ادامه داد: عزم رئیس‌جمهور حل مشکلات در کمترین زمان است که برای نمونه رفع بحران کرونا در کشور و کاهش آمار فوتی‌ها به پایین‌ترین سطح در میان کشورهای جهان ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط دولت سیزدهم است.

زارع‌پور با بیان اینکه علی‌رغم تحریم‌ها ایران جزو کشورهای برتر در حوزه ساخت و تولید واکسن است، خاطرنشان کرد: به‌رغم تحریم‌ها، قراردادهای خوبی در حوزه میدانی نفتی و گازی با شرکت‌های معتبر جهان منعقد شده است؛ خوشبختانه مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و هم‌اکنون مردم در حوزه بیمه سلامت مشکلی ندارند.

وی اضافه کرد: عده‌ای در این کشور اعلام می‌کردند برای صادر کردن هیچ نداریم و رویکرد تضعیف روحیه خودباوری توسط مسئولان کشور وجود داشت، ولی هم‌اکنون رویکرد دولت سیزدهم تقویت روحیه خودباوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بسیاری نیازهای مردم در پلتفرم‌های خدمات‌رسان داخلی در حال انجام است، گفت: دغدغه شبانه‌روز دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور رفع مشکل معیشتی است. مشکلات معیشتی به دلیل وجود تورم است ولی در فروردین‌ماه تورم رو به پایین بود.

وی گفت: دولت جسارت کارهای بزرگ را دارد و توانست یارانه‌ها را هدفمند و نظام‌مند کند، همچنین واریز یارانه به عده‌ای که نیاز ندارند توسط دولت قطع شد؛ از این رو اگر شاهد بالا بودن قیمت برخی اقلام هستیم به‌خاطر تورم گذشته است.

زارع‌پور با بیان اینکه با یارانه‌ای که توسط دولت داده شده، فقر مطلق از بین خواهد رفت، گفت: این دستاوردها نشان‌دهنده تلاش شبانه‌روزی دولت سیزدهم برای رفع مشکل کشور است. در حوزه ارتباطات نیز در هشت ماه گذشته ۱۷۰۰ روستا را به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

تبعیض؛ عامل اصلی مشکلات معیشتی

سیدعلی سجادی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان نائین، اظهار کرد: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث معیشت جامعه است که به کل کشور مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه مردم از نظر معیشت دچار مشکل شده‌اند و این مسئله به اعتماد عمومی و حتی دین و اعتقاد مردم لطمه وارد کرده است، افزود: از جمله این مشکلات تبعیض موجود در جامعه است؛ عده‌ای از مردم درآمد بالایی دارند و نمی‌دانند چگونه پول خود را خرج کنند و عده‌ای دیگر در طبقات ضعیف جامعه قرار دارند.

امام جمعه نائین ادامه داد: در شرایط فعلی جامعه و گرانی‌ها، اشخاصی مانند کشاورزان، کارگران و مستضعفان تحت فشار قرار گرفته‌اند؛ البته در حال حاضر هیئت دولت و رئیس‌جمهور به دنبال حل این مسائل هستند.

وی در رابطه با مشکلات شهرستان نائین گفت: مشکلات این شهرستان را می‌توان در دو محور کلی بیان کرد که یکی از آن‌ها مربوط به سرمایه‌گذاری است؛ این شهرستان به دلیل کمبود آب نتوانسته در حوزه کشاورزی و فعالیت‌های صنعتی توسعه یابد و تا پیش از این بیشتر مشاغل آن در حوزه فرش‌بافی بود که در حال حاضر بازار خود را از دست داده است؛ در نتیجه اقتصاد و درآمد این شهرستان لطمه خورده است.

سجادی اضافه کرد: برای مرتفع کردن این موضوع، باید نائین نیز مانند شهرستان‌های مجاور صنعتی شود؛ البته این کار نیازمند سرمایه‌گذاری مردم است، اما تاکنون مسیر برای سرمایه‌گذاران این شهرستان بسیار دشوار بوده است، به طوری که بسیاری از آن‌ها از سرمایه‌گذاری پشیمان شده‌اند.

وی ادامه داد: انتظار داریم، مسئله مانع‌زدایی که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند مورد توجه قرار بگیرد و مسیر سرمایه‌گذاری در این شهرستان نیز تسهیل شود. اگر سرمایه‌گذاری در این شهرستان صورت بگیرد، اشتغال و تولید افزایش خواهد یافت و شهر نائین آباد خواهد شد.

امام جمعه نائین محور دوم مشکلات این شهرستان را مسکن دانست و گفت: یکی دیگر از مشکلات نائین که به کل کشور مربوط می‌شود، زمین و مسکن است که برای رفع آن پیشنهاد می‌شود در صورت نبود بودجه، به شهروندان شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، زمین واگذار شود.

وی در رابطه با دیگر مشکلات شهرستان نائین، گفت: یکی از مشکلات این شهرستان نبود کتابخانه است؛ البته این مکان در دست احداث است که امیدواریم با مصوبات این سفر تکمیل شود.

امام جمعه نائین ساخت مصلی را یکی دیگر از مسائل این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: قصد داریم امامزاده را توسعه دهیم و با ایجاد مصلی، محلی برای برگزاری نماز جمعه و مجالس دینی و مذهبی داشته باشیم؛ بنابراین در صورتی که حمایت لازم صورت بگیرد، شبستان بزرگ مصلی که بخشی از آن ساخته شده است، تکمیل خواهد شد.

اجرای عملیات اجرایی انتقال گاز سراسری خوروبیابانک

الهام آزاد در حاشیه بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان اصفهان و حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده دولت در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور به هر استان با محوریت تکمیل پروژه‌هایی که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، انجام می‌شود و در این سفر اعتبار و بودجه لازم به پروژه‌ها اختصاص داده خواهد شد.

وی ادامه داد: از آن جا که نمایندگان دولت در این سفر به شهرستان‌های استان اصفهان سفر کردند، برخی مطالبات نیز از طرف مردم، مسئولان و فعالان اقتصادی مطرح شد که به عنوان مصوبات سفر و پیگیری‌های آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات زیرساخت گاز و انتقال گاز سراسری به شهرستان خوروبیابانک که بخشی از آن در حوزه استحفاظی شهرستان نائین قرار دارد، یکی از مسائل مهم است که نیازمند سرمایه‌گذاری و توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول پروژه انتقال گاز به شهرستان خوروبیابانک بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و به‌زودی عملیات اجرایی انتقال گاز سراسری به شهر انارک از طریق ایستگاه مادر کلید خواهد خورد.

بررسی مشکلات کارآفرینان در شورای اداری استان

عیسی زارع‌پور در جریان سفر به شهرستان نائین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسائل و مشکلات را شنیدم و با حضور رئیس‌جمهور، مصوباتی در جلسه شورای اداری استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته در رابطه با مصوبات سفر ریاست‌جمهوری تصمیم‌گیری شده و این مصوبات خلق‌الساعه نیست، ادامه داد: درحال‌حاضر مشکلات تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان را شنیدم و برای بررسی به دستگاه‌های مرتبط ارجاع دادم تا نسبت به برطرف کردن موارد، اقدام کنند.

برگزاری شورای اداری شهرستان نائین با حضور وزیر ارتباطات

جلسه شورای اداری شهرستان نائین با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد. در این جلسه نماینده ولی‌فقیه، فرماندار، نماینده مجلس و تنی چند از مسئولان شهرستان حضور داشتند.

گزارش ایمنا از سفر وزیر ارتباطات به نائین

برگزاری جلسه ملاقات مردمی با وزیر ارتباطات

در ادامه سفر وزیر ارتباطات به شهرستان نائین، دقایقی پیش جلسه ملاقات مردمی با حضور شهرداران نائین، انارک و بافران به همراه نماینده انجمن کارآفرینی و نماینده کشاورزان نائین در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

گزارش ایمنا از سفر وزیر ارتباطات به نائین

دیدار وزیر ارتباطات با خانواده شهیدان قدرت‌الله و محمود هرمزنصیری

در ادامه سفر وزیر ارتباطات به شهرستان نائین، عیسی زارع‌پور به همراه امام جمعه شهرستان نائین با خانواده شهیدان قدرت‌الله و محمود هرمزنصیری دیدار کردند. در انتهای این دیدار از این خانواده معظم با اهدای لوح یادبود توسط وزیر تقدیر شد.

زارع‌پور در بازدید از خانواده شهدا اظهار کرد: دولت سیزدهم قدردان زحمات شهیدان و خانوادهایشان است و من نیز به نمایندگی از ریاست‌جمهوری از مجاهدت‌، ایثارگری، صبر و استقامت شما تقدیر می‌کنم.

زیارت امامزاده سیدعلی نائین توسط وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات در ادامه سفر به شهرستان نائین، با حضور امام جمعه شهرستان از امامزاده سیدعلی و گلستان شهدای این شهر بازدید کرد و آداب زیارت را به جای آورد.

گزارش ایمنا از سفر وزیر ارتباطات به نائین

گزارش ایمنا از سفر وزیر ارتباطات به نائین

گزارش ایمنا از سفر وزیر ارتباطات به نائین

بازدید وزیر ارتباطات از ایستگاه CNG مادر شهرستان نائین

وزیر ارتباطات از ایستگاه CNG مادر شهرستان نائین بازدید به عمل آورد. ایستگاه CNG مادر وظیفه گازرسانی به شرق استان اصفهان (بخش انارک و خوروبیابانک) را دارد که در این ایستگاه به صورت سیار و با کامیون به این مناطق گازرسانی می‌شود.

گزارش ایمنا از سفر وزیر ارتباطات به نائین

بازدید وزیر ارتباطات از پروژه نیمه‌تمام بیمارستان افضلیان

وزیر ارتباطات در جریان سفر به نائین از پروژه نیمه‌تمام بیمارستان افضلیان این شهرستان بازدید کرد.

گزارش ایمنا از سفر وزیر ارتباطات به نائین

وزیر ارتباطات وارد نائین شد

بازدید از ایستگاه CNG مادر شهرستان نائین، بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام، حضور در گلزار شهدا و امامزاده، دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان نائین است.

گزارش ایمنا از سفر وزیر ارتباطات به نائین

تکمیل می‌شود…

کد خبر 582130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.