سجادی: سرانه ورزشی اصفهان پایین‌تر از سرانه کشور است/از این شهر خاطرات خوبی دارم

وزیر ورزش‌وجوانان گفت: درحال‌حاضر سرانه ورزشی اصفهان زیر ۵۰صدم مترمربع است و باید این موضوع نیز بهبود یابد. سرانه کشور به‌طورمتوسط ۷۵صدم مترمربع است و اصفهان باید خلأ موجود را پر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش‌وجوانان که در بیست‌وپنجمین سفر استانی دولت مردمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان سمیرم است، دقایقی پیش به همراه سایر اعضای دولت وارد اصفهان شد.

حضور در گلزار شهدا، دیدار با یکی از خانواده‌های شهدای معزز، بازدید از پروژه استخر سمیرم، بازدید از بافت فرسوده شهرستان و بازدید از پروژه پمپاژ، ازجمله برنامه‌های دکتر سجادی در این سفر یک روزه است. در ابتدای ورود سجادی به اصفهان، وی به اداره کل ورزش‌وجوانان رفت و با مسئولان ورزش استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیدوارم با کمک یکدیگر ورزش اصفهان بدرخشد

سجادی در جمع مسئولان ورزش اصفهان اظهار کرد: در این سفر محل مأموریت من از طرف رئیس‌جمهور شهرستان سمیرم است؛ با این حال امیدوارم هرچه زودتر به اصفهان برگردم. بسیار علاقه‌مند بودم که صحبت‌های اهالی ورزش را بشنوم و از زوایای مختلف مسائل را بررسی کنیم، اما «پولادگر» معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، یک روز زودتر در اصفهان مستقر شد و میز خدمت را برپا کرد تا در خدمت مردم باشیم.

وزیر ورزش‌وجوانان درباره شرایط وزارتخانه گفت: معمولاً وزارت ورزش در ارزیابی‌های صورت گرفته، یکی از وزارتخانه‌هایی است که دقت، سرعت‌عمل و کیفیت ارائه خدمات در آن زبانزد است و این مهم، مرهون زحمات و روحیه ورزشی همکاران ماست. در تمام سفرهای استانی، وزارتخانه ورزش و جوانان جایگاه خوبی در میان همه دستگاه‌ها در اختیار دارد.

وی افزود: در سفرهای استانی، کمتر فرصت چنین گفت‌وگو و بازدیدی فراهم می‌شود اما خوشبختانه این بار در اصفهان این موضوع محقق شد. فرصتی فراهم شد تا به صورت حضوری از همکارانم که تلاش زیادی می‌کنند، تشکر کنم.

سجادی با اشاره به آغاز به کار «محمدی» به‌عنوان رئیس اداره کل ورزش‌وجوانان استان اصفهان، تصریح کرد: امیدوارم همه دست‌به‌دست هم بدهند تا ورزش و حوزه جوانان استان اصفهان بدرخشد. همه ما از اصفهان خاطرات خوبی داریم، به‌شخصه در اصفهان مسابقات دومیدانی زیادی شرکت کرده‌ام. بسیاری از مسابقات باشگاهی، مسابقات قهرمانی کشور و حتی دوره آموزشی سربازی خود را در این شهر سپری کرده‌ام؛ حتی دو یا سه ماه پیش از مسابقات آسیایی بانگوک طی دوره خدمت اعضای هیئت علمی، در اصفهان حضور داشتم.

نتیجه حضورم در اصفهان منجربه مدال برنز آسیایی شد!

وزیر ورزش و جوانان افزود: «لاچیانی» که از زحمت‌کشان دومیدانی بود، کمک‌های زیادی به من کرد؛ گاه ورزشگاه‌ها و شرایط آن را برای من مهیا می‌کرد تا تمرین کنم. شب‌ها به تنهایی در استادیوم بودم و لاچیانی به من سر می‌زد و روند تمریناتم را زیر نظر داشت. از خاطرات آن روزها می‌توانم به تمریناتم کنار رودخانه زاینده‌رود اشاره کنم که به‌عنوان یک ورزشکاری که قرار بود به مسابقات آسیایی اعزام شود، به این شکل تمرین می‌کردم. نتیجه حضور من در اصفهان منجربه یک مدال برنز آسیایی شد که آخرین خاطره من از اصفهان است.

وی درباره پتانسیل‌های فراوان ورزش اصفهان گفت: ورزش در استان اصفهان برای کشور منشأ اتفاقات بسیار خوبی بوده و خدمات ارزشمندی انجام داده است. این استان تیم‌های صنعتی فوق‌العاده‌ای در اختیار دارد که تقریباً حرفه‌ای‌ترین تیم‌های ورزشی هستند. لازم است که مدیران عامل این باشگاه‌ها حمایت شوند و تسهیلات لازم در قالب امکانات رفاهی برای تیم‌ها تدارک دیده شود. باید تلاش کنید تا بخش خصوصی بیش‌ازپیش به اداره ورزش و جوانان جذب شود. بدون شک اصفهان پتانسیل این امر را دارد و امیدواریم که باشگاه‌های صنعتی به کمک ورزش دولتی بیایند.

اصفهان در رشته‌های ورزشی مختلف بیش از گذشته میزبانی مسابقات را برعهده بگیرد

سجادی، راجع‌به سرانه ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوارم روزبه‌روز خبرهای بهتری از ورزش اصفهان به گوش برسد. این استان پروژه‌های مهمی در دست دارد و باید برنامه‌ریزی لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز انجام شود. درحال‌حاضر سرانه ورزشی اصفهان زیر ۵۰ صدم مترمربع است و باید این موضوع نیز بهبود یابد. سرانه کشور به‌طورمتوسط ۷۵ صدم مترمربع است و اصفهان باید خلأ موجود را پر کند. نکته مهم دیگر این است که تنها ۱۰ درصد از کل سرانه ورزشی اصفهان مربوط به مکان‌های سرپوشیده می‌شود و این استان ظرفیت پیشرفت زیادی در این زمینه دارد.

وزیر ورزش‌وجوانان در پایان با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های موجود در اصفهان، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که اصفهان و مسئولان ورزش این استان از آنچه در اختیار دارند، به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند و بهره‌مندی از امکانات به اندازه وجود و در اختیار داشتنِ امکانات اهمیت دارد. امیدوارم در جلسات آینده به اتفاق مدیرکل ورزش‌وجوانان و مسئولان ذی‌ربط به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنید. فضای زیبای حاشیه زاینده‌رود و مکان‌هایی که برای انجام ورزش‌های همگانی پیش‌بینی شده، می‌تواند بیش‌ازپیش مورد استفاده قرار بگیرد. اصفهان باید در رشته‌های ورزشی مختلف نیز بیش‌ازپیش میزبانی مسابقات را برعهده بگیرد. چند برنامه بین‌المللی برای اصفهان پیش‌بینی شده است و هفته گذشته نیز یک بازدید بین‌المللی انجام شد.

کد خبر 582115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.