احداث تقاطع شهدای دانشجو با سهم ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری

شهردار نجف‌آباد گفت: تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو با مشارکت شهرداری نجف‌آباد و وزارت راه و شهرسازی در زمینی به مساحت ۱۵۵ هزار مترمربع در دست اجرا است. سهم شهرداری نجف‌آباد در این پروژه آزادسازی و جابه‌جایی تأسیسات مسیر است که هزینه اجرای آن ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

عبدالرسول امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف از احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو حذف نقطه حادثه‌خیز کشوری و تفکیک ترافیک سبک و سنگین محورهای شمالی و مبادی ورودی شهر نجف‌آباد است.

وی افزود: پیش از اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو، این نقطه به‌دلیل قرارگیری در کانال عبور ترانزیت کشوری، تداخل آن با ورودی دانشگاه آزاد اسلامی و ورودی شهر نجف‌آباد یکی از حادثه‌خیزترین نقاط کشور بود که با اجرای این پروژه ترافیک عبوری و سنگین، از ترافیک ورودی و سبک جدا می‌شود.

شهردار نجف‌آباد خاطرنشان کرد: با احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو، ترانزیت بزرگراه شمال غرب کشور از طریق پل غیرهمسطح و به‌صورت زیرگذر از ترافیک ورودی دانشگاه آزاد و ورودی شهر جدا می‌شود.

امامی ادامه داد: آمار تردد و حجم ترافیک روزانه در این نقطه پیش از احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو، معادل حدود ۳۶ هزار خودرو سواری ثبت شده است که این میزان تردد به‌صورت همسطح انجام می‌شد. با احداث این تقاطع این حجم از ترافیک به دو بخش تقسیم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه مشارکتی است، اضافه کرد: سهم شهرداری نجف‌آباد در این پروژه آزادسازی و جابه‌جایی تأسیسات در مسیر است که هزینه اجرای آن ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

شهردار نجف‌آباد تصریح کرد: وزارت راه خاک‌برداری، اجرای پل‌های غیرهمسطح، بتن‌ریزی، آسفالت و نصب علائم راهنمایی و رانندگی را انجام می‌دهد و آزادسازی و جابه‌جایی تأسیسات توسط شهرداری نجف‌آباد انجام می‌شود. در حال حاضر پروژه در مرحله شمع‌کوبی، بتن‌ریزی و اجرای خاکبرداری است.

امامی در خصوص مشخصات فنی پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو، گفت: عرض مسیر سواره‌رو تقاطع غیرهمسطح در هر طرف ۱۴ متر، طول رمپ ورودی و خروجی هرکدام حدود ۳۰۰ متر و شعاع میدان همسطح حدود ۶۰ متر است.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح شهدای دانشجو با مشارکت شهرداری نجف‌آباد و وزارت راه‌وشهرسازی در زمینی به مساحت ۱۵۵ هزار مترمربع در دست اقدام است و ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 582079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.