داروی ایورمکتین در برابر کرونا بی‌اثر است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی ایورمکتین هیچ مزیتی برای افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر داروی «ایورمکتین» بر بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف بیش از ۱۵۰۰ شرکت‌کننده با علائم خفیف تا متوسط بیماری را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه به مدت سه روز، ۴۰۰ میکروگرم بر کیلوگرم در روز ایورمکتین یا دارونما دریافت کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در طول هشت ماه، هیچ تفاوتی در کاهش علائم یا تعداد مراجعه به اورژانس یا بستری شدن در بیمارستان در میان افرادی که ایورمکتین یا دارونما مصرف کردند، وجود نداشت. محققان نیز اعلام کردند که در نتایج اولیه، هیچ مزیت قابل توجهی برای رفع بیماری کووید -۱۹ خفیف تا متوسط مشاهده نشد.

با وجود اینکه داروی ایورمکتین برای عفونت‌های انگلی در حیوانات و افراد استفاده می‌شود؛ برای درمان بیماری کووید -۱۹ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأیید نشده است. این سازمان در مورد مصرف این دارو هشدار می‌دهد و اعلام کرده است که دوزهای زیاد آن می‌تواند خطرناک باشد. محققان در حال ارزیابی دوز بالاتر دارو و استفاده طولانی‌تر ایورمکتین در بیماران کرونایی هستند تا تأثیر آن مشخص شود.

کد خبر 582073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.