۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
علائم سرطان ریه چیست؟

صورت متورم یا پف کرده جزو نشانه‌های بالقوه سرطان ریه است؛ معمولا در این حالت ناحیه اطراف چشم متورم می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درصورتی‌که سرطان به موقع تشخیص داده نشود ممکن است کشنده باشد، اما اگر فرد علائم بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهد، می‌توان آن را درمان کرد. متخصصان همواره توصیه می‌کنند که هر سال به صورت منظم معاینات لازم را انجام دهید تا از احتمال بروز سرطان آگاه شوید. علاوه بر معاینات پزشکی، سرطان علائم رایجی دارد که لازم است افراد به آن‌ها توجه کنند. اگر افراد نسبت به علائم سرطان هوشیار باشند، می‌توان مانع پیشرفت بیماری شد و حتی به درمان آن نیز کمک کرد.

نشانه رایج سرطان ریه چیست؟

صورت متورم یا پف کرده جزو نشانه‌های بالقوه سرطان ریه است، معمولاً در این حالت ناحیه اطراف چشم افراد متورم می‌شود. بیشتر افراد این نشانه را نادیده می‌گیرند؛ زیرا صورت پف کرده ممکن است به دلیل مشکلات دیگر مانند سرماخوردگی یا کمبود خواب نیز رخ دهد. صورت فرد مبتلا به سرطان ریه متورم می‌شود، زیرا تومورهای ایجاد شده در ریه جریان خون را در رگ‌های خونی ورید اجوف فوقانی مسدود می‌کند.

علائم رایج سرطان ریه چیست؟

علاوه بر تورم صورت، دیگر علائم سرطان ریه شامل تورم گردن و بازوها، سردرد، تاری دید، غش و قرمزی غیرقابل توضیح در صورت و کف دست می‌شود. گاهی اوقات نیز افراد مبتلا به سرطان ریه دچار سرفه مداوم، تنگی نفس، خس‌خس سینه، درد قفسه سینه، کاهش وزن، کاهش اشتها، خستگی شدید و عفونت‌های مربوط به سیستم تنفسی مانند برونشیت و ذات‌الریه می‌شوند.

آیا سرطان ریه بیماری شایعی است؟

سرطان ریه در کنار سرطان سینه، سرطان کولون، سرطان رکتوم و سرطان سینه، یکی از رایج‌ترین انواع سرطان در سراسر دنیا شناخته شده است. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲.۲۱ میلیون نفر در سراسر دنیا به سرطان ریه مبتلا شده بودند؛ این بیماری رایج‌ترین علت مرگ ناشی از سرطان در سال ۲۰۲۰ بود.

کد خبر 582072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.